Probleem/fout bij het maken van een rapport

• Onderwerp starter Onderwerp starter 7of9
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

7of9

Gebruiker
Lid geworden
12 jan 2004
Hoi allemaal,

na al een hele middag 'fröbelen" toch maar een vraag op dit geweldige forum geplaatst.
Voorheen geen problemen/vragen gehad, maar nu kom ik er niet uit wat er mis gaat.

Ik moet een rapport maken, waarvoor uit 4 excel-bestanden gegevens moeten worden samengevoegd.
Het maken van het rapport gaat prima, ook het zorgen dat voor elke 'klant' uit dat rapport een nieuwe pagina wordt gemaakt ook; maar nu krijg ik bij het toevoegen van een bepaald bestand uit de query een foutmelding:

"Het veld is te klein voor de hoeveelheid gegevens die u probeert toe te voegen. Probeer minder gegevens in te voegen of te plakken."

Deze melding krijg ik als een veld uit de query (die ik weer gemaakt heb van de 4 verschillende excel-bestanden zoals eerder genoemd) in het rapport gesleept heb en daarna op 'afdrukvoorbeeld' klik (dus NIET op het moment van erin slepen).

Ik heb al in het het excel-bestand gespeurt maar niets gevonden, daarna het excel-bestand maar als .txt opgeslagen; opnieuw geïmporteerd in excel als kolommen tekst en daarna nogmaals geprobeert naar acces: resultaat > dezelfde foutmelding.

Kan iemand mij opheldering geven hoe dit kan/komt?
Alvast bedankt! :thumb:

Heb je het probleem bij één specifiek veld? Of maakt het niet uit welk veld je als laatste toevoegt?

Het gaat om een aantal specifieke velden, dus niet bij alle...

En wat voor type veld is het, of maakt dat niet uit?

Gewoon een gekoppeld excel-veld met tekst; soms wat lange tekst maar dat lijkt mij niet de oorzaak?

Ligt toch aan de hoeveelheid tekst.
Sluit even een voorbeeldbestand bij.

Tardis

Hoi allemaal,

na nog wat knutselen heb ik het geheel nogmaals gekoppeld en daarna geëxporteerd vanuit access naar een .csv bestand.
Daarna dit bestand omgezet naar .txt en weer geïmporteerd in excel.
Daarna werkte het wel, ik weet dus niet exact WAT er niet goed werkte.

Wel bedankt voor jullie suggesties! :thumb:

Waarschijnlijk toch bepaalde tekens in je Excel bestand die problemen gaven. Door de conversie naar een tekstbestand raak je die inderdaad wel kwijt.
Als het probleem is opgelost, mag je de vraag nog op Opgelost zetten met de links rechtsonder.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan