probleem garantie pc(moederbord en videokaart)

Status
Niet open voor verdere reacties.

chila

Gebruiker
Lid geworden
8 aug 2003
Berichten
135
Hallo

Ik heb een probleem met mijn computer of lieer gezegd de garantie daarvan.
Toen ik ’s middags heel even weg was en een half uurtje later thuis kwam, hing er een enorme stank in mijn huis. Iets in de computer was doorgebrand. Zelf dacht ik meteen aan de voeding. Vond ik erg vreemd want de pc is pas een halfjaar oud. Garantie werk dacht ik dan ook. Echter lag het niet aan de voeding maar aan het moederbord. Volgens de leverancier kwam dit “vermoedelijk” door een externe oorzaak: blikseminslag.
Nu is het hier vorige week toch echt gewoon mooi weer geweest overdag!
Nu wil hij me dus geen garantie geven en me 240 Euro laten betalen voor een nieuw moederbord en videokaart! Naar mijn mening is dit niet terecht.
De stekkers zaten in een verlengsnoer met zo’n aan en uit knop(lampje) lijkt me toch dat dit beveiligde dozen zijn. Hier is verder overigens niets mee aan de hand. Ook is er geen stop ofzo gesprongen Ik weet niet eens wat voor een kaarten er nu in zitten voor het zelfde geld zit er 2de hands rommel in! Kan dit zomaar? En wat kan ik doen. Ik moet de pc vanavond ophalen maar wil dus geen 240 euro betalen. Wie wee wat ik hiertegen kan doen?
 
Dit hoort onder de normale garantie dan,ik zou niks betalen,heb je geen rechts bijstand verzekering? zet je die er achter aan
 
Bij wet geregeld minimaal 1 jaar garantie.
Elektronica is al twee jaar.
Is het een plaatselijk pc bedrijf of is het een keten (grotere jongen dus)

Als leverancier volhoud dat het blikseminslag is dan vraag je bij meto de weersomstandigheden op van die dag.

En zoals Bertus zegt, rechtsbijstand wil hier wel graag wat aan doen.
 
hmmz, als hij vindt dat het door blikseminslag komt, zal hij dat ook moeten bewijzen. M.a.w. heeft het geonweerd die dag??
 
laat even weten hoe dit verhaal afloopt,ben wel nieuwsschierig eigenlijk :D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan