Probleem gebruik array over meerdere pages

Status
Niet open voor verdere reacties.

Eusebio83

Gebruiker
Lid geworden
18 jun 2013
Hoi iedereen

Ik ben wat aan het experimenteren met javascript. Ik loop echter tegen een probleempje op, waar ik graag een antwoord op zou vinden.

probleemstelling:

Ik heb een projectje met 2 html pagina's. Op pagina 1 moet er data ingegeven worden in een tekstvak, die data moet vervolgens bij het klikken op een button ingevoerd worden in een array. Op pagina 1 bevind zich ook een link naar pagina 2. Als op de link geklikt wordt, moet bij het openen van de pagina, een tekstvak opgevuld worden met de inhoud van de array.

Ik heb hiervoor 2 functies geschreven. Deze functies wens ik te gebruiken van uit een .js file, die in de root staat.

Code:

Pagina 1. (vb.html)

<html>
<head>
<title>vb</title>
<script type="text/javascript" src="file.js"></script>
</head>
<body>
<input id="txt" type="text">
<br>
<input value="Click Me" onclick="getText();"
type="button">
<a href="fg.html">Klik dan hier !</a>
<br>
<br>
</body>
</html>

Pagina 2 (fg.html)

<html>
<head>
<title>fg</title>
<script type="text/javascript" src="file.js"></script>
</head>
<body onload="writetext()">
<textarea rows="5" id="txtArea"></textarea>
</body>
</html>

file.js

var list = [];

function getText() {
var str = document.getElementById("txt");
list.push(str.value);
str.value = "";
str.focus();
}

function writetext() {
var area = document.getElementById("txtArea");
area.value = "";
for (var i = 0; i < list.length; i++) {
area.value += list + "\n";
}
}

Op deze manier krijg ik het niet werkend. Na wat testjes is gebleken dat de array zich opvult op pagina 1. Getest met alert(list.length) .
Helaas is de array niet opgevuld op pagina 2. Ook Getest met alert(list.length), hier geeft hij telkens aan dat de array 0 objecten bevat.

Kan iemand me op de fout wijzen of het probleem oplossen?

Bedankt.

Laatst bewerkt:
Bij het aanroepen van pagina 2 gaan alle bekende gegevens van pagina 1 verloren.

Wanneer je data van de ene naar de andere pagina wilt overdragen zonder dat je een database gebruikt zou ik adviseren om de GET of POST methode te gebruiken of eventueel een SESSION

Bij het aanroepen van pagina 2 gaan alle bekende gegevens van pagina 1 verloren.

Wanneer je data van de ene naar de andere pagina wilt overdragen zonder dat je een database gebruikt zou ik adviseren om de GET of POST methode te gebruiken of eventueel een SESSION

Bedankt voor je reactie.

Aangezien ik de array opvul in een file dacht ik dat ik deze over meerdere pagina's zou gaan kunnen gebruiken. Enfin, dat leek mij in ieder geval logisch.

Ik ga eens wat lezen over die methodes die je opsomt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan