Probleem geen netwerken in Windows XP

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tisons

Gebruiker
Lid geworden
16 dec 2011
Berichten
10
Hallo,

nadat ik mij windows xp herinstalleerd heb, heb ik bij Netwerken geen netwerk verbindingen meer staan. De onderstaande afbeelding geeft dit weer:



Terwijl het zoiets moet zijn:

winxp-network-connections.png


Verder in de Device Manager zie ik dingen die nog niet geinstalleerd zijn, ik weet niet of het hier wat mee te maken heeft.



Ik hoor graag wat van jullie :rolleyes:
 
Probeer eens via create a connection (bij network tasks links in netwerklocaties ofzo)

En dan automatische laten zoeken
 
Installeer eerst de drivers voor de netwerkkaart eens.
Onboard netwerkkaart?
Dan vind je de drivers vaak op de cd van het moederbord of op de site van pcfabrikant dan wel moederbord( of pc fabrikant).

Evenals de geluidsdrivers etc.

Ga naar de site van de pc fabricant, zoek je pc en je besturingssysteem op en installeer eerst de ontbrekende drivers.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor alle reacties, maar het gaat hier dus om een laptop, met oorspronkelijk vista erop, maar dat ging voor mij veel te traag, dus heb ik er Windows Xp op gezet. Het gaat hier om de Acer 3690 series.
 
Welke moet ik van die lijst kiezen? bijv. Edatasecurity of emporing framework etc.
 
Net onder Windows XP zie je Driver and Utilities staan.
Klik hierop.
Je ziet in het rijtje 3 keer LAN Driver Broadcom staan.
Download deze, pak ze uit en probeer hierme de Ethernet Controller goed te installeren.
 
De Lan optie doet het nu ! :) Alleen ik zie nergens iets van wireless?!
 
In Device Manager staat hoogstwaarschijnlijk bij Other devices nog één Ethernet Controller?
Zo ja, download en installeer de 802.11bg Atheros driver.
 
..nou, ik heb hem gedoawnload, alleen nu zegt hij tijdens de installatie dat hij layout.bin mist en nodig heeft...?!
 
YES!! Het is me gelukt, ik had het niet goed uitgepakt.. dankjewel!
 
Installeer ook even alle andere drivers, anders gaat sommige hardware niet goed werken.
Die drivers zou je kunnen vinden op de site die ze hier al hebben gegeven.

Succes!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan