• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

probleem gelijke stand bij automatisch sorteren

Status
Niet open voor verdere reacties.

ribbetje1968

Gebruiker
Lid geworden
4 feb 2012
hallo ,

Heb een Exelfile gemaakt om de standen van een bowling bij te houden , met naam ,1ste worp ,2de worp en totaal met daarnaast dezelfde tabel maar dan automatisch gesorteerd met Rang en dan Verticaal.zoeken , maar probleem is als ik een gelijke stand heb zou hij de persoon eerst moeten zetten met de hoogste 1 ste worp

Kan iemand mij daar bij helpen aub

grt pascal

Bijlagen

Bekijk deze oplossing eens.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Popipipo: ik heb je - edit: oorspronkelijke - oplossing even aangepast, want hij keek nog niet naar de eerste worp.

Pascal: stel dat 3 personen de hoogste eindstand hebben, wordt dan degene met de hoogste worp eerste, de volgende tweede en de derde derde, of zijn ze dan allemaal eerste geworden? Ik ben van de eerste optie uitgegaan. Alleen als beide worpen gelijk waren, krijg je een ex aequo.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
werkt zoals ik het wil bedankt zal morgen eens kijken hoe je het gedaan hebt

dank u wel

grt pascal

Graag een nieuw onderwerp starten met afdoende uitleg. Tot dusverre was er geen sprake van boetes dus we weten helemaal niet waar je het over hebt.

ja dit wil ik bedoelen maar zit nog een klein foutje in

Als je een gelijke stand hebt met de boetes moet deze met de meeste boetes in de eerste worp bovenaan komen , waarschijnlijk doet hij dat maar hij heeft niet de naam van de betrokken speler maar wel de zelfde naam van de speler met gelijke boetes , zie voorbeeld in bijlage

dank bij voorbaat pascal

Bijlagen

Is me gelukt heb kolom van RANG voor de boetes verzet zodat hij de 1ste kolom wordt omdat VERT.ZOEKEN zoekt naar de 1ste kolom voor de rangschikking denk ik

grt pascal

Bijlagen

Heb je het al eens getest?

Als ik de gegevens uit het vorige bestandje in deze nieuwe plaats krijg ik direct melding dat er kringverwijzingen inzitten waardoor het resultaat fout kan zijn.
Daarom heb ik mijn nu met een hulpkolom kolom O gewerkt.

Bijlagen

dank je wel had voorlopig nog geen fouten tegengekomen maar beter voorkomen dan er later tegenkomen

Maar zie nu dat bij troumadam de functie vert.zoeken gebruikt wordt en bij boetes de functie Index , waarom wordt dit zo gedaan of komt dit op het zelfde neer

grt pascal

Zoals je reeds vermelde moet de zoekwaarde bij vertikaal zoeken steeds in de eerste kolom staan.
Bij index maakt het niet uit waar de zoekwaarde staat.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan