Probleem geluid van laptop naar TV via HDMI

Status
Niet open voor verdere reacties.

nikkynik

Gebruiker
Lid geworden
12 mrt 2009
Hallo,

Ik heb sinds kort op mijn laptop Windows Vista vervangen door Windows 7.
Sindsdien krijg ik, als ik mijn laptop aansluit op de TV via HDMI, wel beeld maar geen geluid meer..
Ik heb de stuurprogramma's van de videokaart al bijgewerkt, maar dit werkt helaas niet.
Mijn laptop is een Samsung R610, en ik ben er haast zeker van dat het niet aan mijn TV kan liggen, aangezien hij het voorheen met Windows Vista wel deed, en ik via mijn playstation ook nog gewoon beeld en geluid heb via HDMI.
iemand nog een idee?

Je zorgt er wel voor dat je handmatig het geluid omschakelt van laptopspeakers naar TV als je geluid en beeld via de TV wil laten lopen? Dat gaat namelijk niet automatisch.
Zie plaatje.
Linker plaatje betekent laptopscherm en laptopgeluid, kijk ik via de HDMI een film op de TV die ik op mijn laptop afspeel, dan verander ik de instellingen zoals je op het rechter plaatje ziet.

Bijlagen

• zoek de verschillen.jpg
    zoek de verschillen.jpg
    83,2 KB · Weergaven: 81
Laatst bewerkt:
In dit geval, met een Core 2 Duo gaat de HDMI over de nVidia, vermoedelijk toch een instelling in de configuratie van het geluid.

In Speccy staat dit
NVIDIA HDMI Out (NVIDIA High Definition Audio)

@gast0225
haha, 'zoek de verschillen'
deze was uiteraard al goed ingesteld, toch bedankt voor het meedenken!

jazekerdehypotheker.png

@langepier
ik heb de videokaart ook al geupdate, maar helaas geen succes.
nog ideetjes?

En hoe staat het in de mixer? niet gemute o.i.d.?

Had het ook niet over de drivers, dat melde je al in de startpost maar in de configuratie van de nVidia, weet niet wat je daar in kunt stellen qua hdmi, heb alleen AMD kaarten met CCC.

In de mixer staat alles vol open

ik ga even kijken naar de instellingen van de nvidea videokaart dan, ipv bij geluid. brb

de enige opties die ik heb bij de nvidea instellingen van het geluid zijn het zoeken naar nieuwe stuurprogramma's, en het verwijderen vd stuurprogramma's

Laatst bewerkt door een moderator:
Probleem nog steeds niet opgelost, iemand nog suggesties?

Verplaatst van Software > Overige software naar Hardware > Laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan