probleem geluidskaart in Spotify

Status
Niet open voor verdere reacties.

mar11

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
18 dec 2014
hoi!
vandaag kreeg ik ineens de melding op spotify: er is een probleem met de geluidskaart. er kan geen muziek worden afgespeeld.
nu doet helemaal geen geluid het meer op de computer.

help? :(

Welkom bij de Helpmij.
Je vraag is op zich helder, alleen je geeft allemachtig weinig aanvullende informatie zodat een fatsoenlijk antwoord lastig te geven is.

Zóveel oorzaken kunnen hieraan ten grondslag liggen.

Bijv. je hebt iets aan de configuratie van Windows (sound) gedaan,
Je hebt een algemene driver update gedaan, al dan niet middels zo'n bekende (maar vaak ook) vage sites die beloven al je drivers te checken en te updaten
Je hebt een Windows update pakket binnengehaald dat mogelijk conflicteert met de geluidsdrivers

Zo zijn er nog wel wat dingen te verzinnen.

Daarnaast de info : heb je een losse geluidskaart en zo ja welke, welk stuurprogramma is momenteel 'actief'?
Heb je geen losse kaart, welke geluidschip zit er dan in de machine?

De meest eenvoudige mogelijke oplossing is systeemherstel naar een datum van voordat het geluid ermee ophield.

dankjewel voor je reactie :)

zal maar even zeggen dat ik dus helemaal niet handig ben met computers even dat je het weet :thumb:
weet dus ook niet zo goed hoe het zit met de geluidskaart en dat soort dingen, hoe kom ik daar achter?

ik heb helemaal niks geinstalleerd of geupdate of wat dan ook, deed vanochtend gewoon mijn laptopje open, spotify aangezet en toen dus die melding.
sorry voor zo weinig info, ik doe mijn best!

heel simpel.

het was dat je waarschijnlijk dat je je plug van je audio er even uit had toen je spotify opstartte,

spotify opnieuw opstarten en t is gefixt. ;)

Voor het archief is deze vraag nog even van Audioapparatuur naar Multimedia verplaatst :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan