probleem geluidskaart terwijl wel gewoon geluid is

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mau1988

Gebruiker
Lid geworden
20 nov 2007
Ik heb een tijdje geleden windows xp opnieuw installeerd. Ook de geluidskaart. Nu doet het geluid het prima, tot op een gegeven moment als ik windows media player wil openen staat:

Windows media player kan het bestand niet afspelen omdat er een probleem met uw geluidskaart is geconstateerd.

Als ik dan bij configuratie scherm kijk staat er ook geen geluidsapparaat. Het gekke is dat het geluid het wel gewoon doet. ALs ik een spel aan het spelen ben blijft het geluid gewoon werken. Alleen windows media player en youtube geven dan geen geluid. Ik vind het beetje vaag omdat alle drivers correct geinstalleerd zijn en het geluid zelfs gewoon werkt. Alleen krijg ik deze melding dan. Iemand enig idee wat hier aan de hand kan zijn??

Alvast bedankt, Maurice

Bedankt voor je reactie. Het heeft helaas niks geholpen. Er staat bij dat het apparaat niet juist werkt of dat het door ee nander programma ingebruik is. Dit heb ik nooit eerder gehad. Ik krijg gewoon geluid...al staat er geen audioapparaat bij. Als ik hem opnieuw opstart heb ik weer gewoon normaal voor een tijdje.

0xC00D11BA: Kan het bestand niet afspelen
Het bestand kan niet worden afgespeeld vanwege een probleem met het geluidsapparaat, bijvoorbeeld de geluidskaart of de geluidscontroller. Deze fout kan de volgende oorzaken hebben:

Het geluidsapparaat wordt door een ander programma gebruikt. Sluit andere programma's die het geluidsapparaat wellicht gebruiken af en probeer nogmaals het bestand af te spelen.
Het geluidsapparaat werkt niet goed. Raadpleeg de probleemoplosser van Windows Help voor geluiden of de documentatie bij het geluidsapparaat om het probleem op te lossen.
Er is geen geluidsapparaat geïnstalleerd op de computer. Installeer een geluidsapparaat en probeer nogmaals het bestand af te spelen.
Fout-id = 0xC00D11BA, Voorwaarde-id = 0x00000000

Dit staat erbij, misschien kunnen jullie hiermee meer?

Laatst bewerkt:
pffffff
samengevat:
dus je hebt chipset gedaan
pc herstart
audiodriver
pc herstart.
nu geen uitroepteken meer maar nog niet goed

kijk eens indxdiag of de hardwareversnelling aanstaat??
start-uitvoeren en type in dxdiag

kijk bij geluid

Staat op: volledige versnelling.

Als ik de pc opnieuw start, geeftie voor een paar uur gewoon geluid. Ik ben nogal flight simulator verslaafd, en als ik deze gewoon laat draaien, blijft ondanks dat ik bij mediaplayer een foutmelding heb, evengoed gewoon geluid uit de boxen komen. Daarom denk ik niet dat het een driver probleem is, er staat helemaal niks bij apparaatbeheer wat niet klopt.

:confused:

Ik heb gister de drivers opnieuw geinstalleerd (dit keer de geupdate versie) en hij deed het weer. Probleem opgelost....niet dus..Vanmorgen weer tijdje aant computeren, geluid werkte prima tot ie weer opeens verdwenen was. :mad:

Codecs ook al geinstalleerd, en nieuwe drivers. Is er nog iets anders wat ik kan proberen voor de pc uit het raam vliegt?:rolleyes:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan