probleem hardeschijf

Status
Niet open voor verdere reacties.

vissers

Banned
Lid geworden
23 jan 2006
Hallo mensen,

Wie kan mij helpen??

Ik heb namelijk een computer nou heb ik een heleboel bestanden en had ongeveer nog 6 GB over. Dus mijn is niet afgesloten en nou wil ik hem opnieuw installeren en nou wil het niet lukken. En hij geeft aan kan niet formatteren dan geeft als antwoord'' no size''??? Hoe kan ik weer in mijn windows komen ik kan niet in mijn windows binnen komen.

Maar mijn hardeschijf draait wel goed.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen..?

Groetjes,

angeline

Het is namelijk zo ik heb op mij computer bestanden gedownload. Maar mijn internet verbinding ging traag toen heb ik hem gewoon uitgedaan zonder dat ik heb gewacht. Toen ik mijn computer weer opnieuw starte gaf ie een fout melding. een blauwe snelle scherm ik kon niet lezen wat er stond.

En nou probeer ik een back up te maken maar het herstellen wil niet lukken. Ik krijgt dan een melding ik kan geen partitie maken. Maar die XP setup lukte wel het beeld kwam wel in scherm toen ik wou back uppen gaf ie als een dat ie geen partitie kon maken. En gaf als melding iets met ruimte te kort.

Ik houd trouwens ik mij nog kon herinneren nog 6 GB als lege ruimte. Maar mijn hardeschijf draait wel goed. Alleen wil ie geen back up maken dus ik kan niet meer in mijn windows komen dan bedoel ik mijn bureau blad en mijn mappen. mijn computer start alleen maar opnieuwe op. Alleen kan ik als keuze kiezen 10 om volledig te herstellen ik kom wel in het menu op een gegeven moment gooit me er gewoon uit zegt ik kan geen back up maken en partities maken.

Ik hoop dat je mij kan helpen en hoop dat het duidelijk is...

Maar ik weet niet wat het probleem is.

Start eens op en trommel F8 in, na het biosbootscherm, dan krijg je een keuze menu, dan de optie "automatich opnieuw opstarten bij een systeemcrash uitschakelen" kiezen, dan weer rebooten, en nu krijg je een foutmelding, die je hier kunt plaatsen.

Ook kun je met die XP cd opstarten, naar de repair/herstelconsole gaan, en daar eerst een chkdsk /r uitvoeren, en evetueel een fixboot en fixmbr voor de zekerheid.

Als die windows te herstellen is, hoef je natuurlijk niet opnieuw te installeren.

Start eens op en trommel F8 in, na het biosbootscherm, dan krijg je een keuze menu, dan de optie "automatich opnieuw opstarten bij een systeemcrash uitschakelen" kiezen, dan weer rebooten, en nu krijg je een foutmelding, die je hier kunt plaatsen.

Ook kun je met die XP cd opstarten, naar de repair/herstelconsole gaan, en daar eerst een chkdsk /r uitvoeren, en evetueel een fixboot en fixmbr voor de zekerheid.

Als die windows te herstellen is, hoef je natuurlijk niet opnieuw te installeren.

Kijk wat betekent die systeemcrash in het engsl ik heb een engelse bios... Ik weet niet als ie bij mij ook in de nios staat.???

Ik heb het helemaal niet over de bios gehad, NA de biosbootscreen op F8 trommelen, dan kom je in het opstartmenu van XP.

Ik heb het helemaal niet over de bios gehad, NA de biosbootscreen op F8 trommelen, dan kom je in het opstartmenu van XP.

Het lukt mij helaas niet. Ik krijgt een scherm zwart aan het begin met witte letters krijgt ik dit bericht Masterdisk ?HDD SMART Capability ...... Disabled wat betekent dat eigenlijk????????????

ik hoop dat iemand mij een antwoord daarop kan geven

nieuwe install

:thumb: Je kan kan ook windows erover heen gooien.
Op het moment dat je partities wil maken ben je zeker alles kwijt.
Maak in vervolg van je schijf meerdere part. zodat je belangrijke gegevens niet op je systeem schijf staan mocht het fout gaan en je heb niks gebrandt blijven je gegevens intact.
smart HDD is een soort indexiring van je schijf maar het maakt niet uit hoe dat staat, of je het nou aan zet in bios of uit. Je kan altijd bij je gegevens komen.
Maar als je je schijf veranderd van LBA naar large worden je block groote veranderd en je gegevens vernietigd net als bij partities maken en format.:confused: probeer belangrijk spul altijd geschijden te houden van je windows system schijf of maak regelmatig backup.
Een compleet nieuwe schijf kan ook wonderen verichten maar kan je niet garanderen in je oude schijf te komen wegens veiligheid geeft dit nog wel eens wat problemen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan