probleem HD of moederbord?

Status
Niet open voor verdere reacties.

gsus8

Gebruiker
Lid geworden
18 jul 2008
Beste helpmijers!

ik heb even een vraag ik probeerde me computer laatst op te starten toen gaf hij error van HD Unreadable press CTRL-ALT-DEL to restart. dit nu gedaan alleen krijg ik steeds weer het zelfde bericht. nu wou ik windows opnieuw instaleren setup draaide tot dat hij bestanden ging laden (gele wacht balk) toen dit klaar was viel hij uit en restarten weer op. nu krijg ik iedere keer druk op een knop om de computer vanaf een cd/dvd te laten opstarten alleen reageert hij niet meer op mijn toetsenbord maar als ik een knop indruk hoor ik wel een zacht tikje in de computerspeaker, ik kan wel in de bios komen daar reageert mijn toetsenbord gewoon. nu probeer ik hem weer is op te starten heb mijn bios instellingen gereset en ik krijg nu heeeeel veel piepjes achter elkaar.

ik hoop dat jullie mij kunnen helpen

mvg

Laatst bewerkt:
Afhankelijk van het merk/type MOBO geven de piepjes in code vaak weer wat er aan de hand is.
bijv. lang-kort-kort = geen VGA aanwezig
of lang-lang-kort = Memory error.
De uitleg van de codes staan op de website van de MOBO fabrikant of in de handleiding va je MOBO als je die hebt.

Probeer zoveel mogelijk overbodige zaken los te koppelen van je PC.
Zoals extra HD's, 2e VGA, laat 1 Memory stripje zitten en de rest eruit.
Controleer de stekker/kabel die van je HD naar je MOBO loopt.
Stop hem eventueel in een andere connector op je MOBO.

Kijk of ie dan wel start.

Groeten Marcel

Laatst bewerkt:
geprobeer nu. de piepjes zijn weg alleen blijft hij nu hangen bij een knipperend wit streepje na een restart krijg ik weer de melding read error occured press ctl alt delete to restart

Laatst bewerkt:
ik kom nu verder alleen krijg ik nu een foutcode; kan een partitie op schijf 0 niet formatteren. de fout is opgetreden tijdens het voorbereiden van de partitie die voor de instalatie is geselecteerd foutcode:0X80070057

Is het een IDE (Brede stekker met brede platte kabel) HD of een SATA (klein stekkertje met plat kabeltje) ?
Welke Windows versie probeer je te installeren, Vista, XP, 7, 8 ?

Groeten Marcel

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan