probleem hd

Status
Niet open voor verdere reacties.

mike16

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
30 mrt 2001
Berichten
1.530
Hoi ik heb een probleem. ik heb gister een nieuwe hd er in gezet . maxtor 120gb. nu heb ik al me gegevens van de c: schijf naar die nieuwe hd gezet allemaal nog goed.

nu heb ik windows opnieuw op de c: schijf gezet en nu kan ik die nieuwe hd niet meer openen hij zegt dat ik hem moet formateren maar er staan nog dingen op.

het moet er nog opstaan want hij geeft nog 114gb aan.van de 117gb dus hoe krijg ik dit terug alvast bedankt groetjes mike
 
Mike het probleem begint al bij het overzetten van bestanden naar een nieuwe hd en dan pas een besturingsysteem erop.

Maar mijn eerste vraag: heb jij de hd geformateerd voordat jij de bestanden naar de c schijf hebt gezet.

Mijn tweede vraag: hoe heb jij nu jouw hd aangesloten.
staat deze als slave of als master.

Mijn derde vraag: Hangt de oude hd nog in de computer

Mijn vierde vraag: Welk windows systeem gebruik jij.
 
Geplaatst door puppie
Mike het probleem begint al bij het overzetten van bestanden naar een nieuwe hd en dan pas een besturingsysteem erop.

Maar mijn eerste vraag: heb jij de hd geformateerd voordat jij de bestanden naar de c schijf hebt gezet.

Mijn tweede vraag: hoe heb jij nu jouw hd aangesloten.
staat deze als slave of als master.

Mijn derde vraag: Hangt de oude hd nog in de computer

Mijn vierde vraag: Welk windows systeem gebruik jij.

En nog een vijfde vraag, als je geen XP gebruikt staat de C schijf dan wel als actieve partitie ingesteld?
 
hoi

hoi ik heb gewoon een 2de hd er bij in gezet op master.

ik heb van de c schijf waar win xp pro opstaat op die nieuwe hd gezet.
ik heb de nieuwe hd ge activeerd via schijfbeheren van xp. daarna via dos geformat.

ik heb de bestanden van c op de nieuwe hd gezet en toen heb ik win xp van de c schijf afgehaald geformat en opnieuw er op gezet toen alles er opstond werkte de nieuwe had niet meer.

het vreemde ervan is dat toen ik die nieuwe hd eerst geformat heb was hij 117gb heb er dingen opgezet toen was er nog 114gb over en dat geeft hij nu nog aan 114gb maar als ik de hd wil openen zegt hij dat hij nog niet geformat is.

.
alvast bedankt groetjes mike
 
Mike 16,

Zoals ik het lees dan heb jij je hardeschijf nog niet geformateerd.
Eerst xp erop zetten dan formateren dat wil dus echt niet.

Eerst harddisk inbouwen dan formateren en dan xp erop.
Daarna andere bestanden erop zetten.
De mb die jij nu kwijt ben komt gewoon omdat de hd nog niet geformateerd is.

Ik denk dat Ron ook nog wel wat zal aanvullen.

In iedergeval suc6.
 
Even voor de duidelijkheid.
Je had een draaiend systeem met een harddisk (1), je kocht een een tweede harddisk (2) erbij.

Je hebt (2) als master aangesloten op de (secundairy??) IDE, vervolgens heb je (2) geformatteerd met behulp van het op (1) draaiende XP of echt met DOS???
Toen ben je (alle??) bestanden van (1) naar (2) gaan kopiëren.
Vervolgens (1) geformatteerd (hoe, welk programma, XP of DOS, CD of diskette??) en XP opnieuw geïnstalleerd op (1) (of gekopieerd van (2), nee toch?)

Nu draait op (1) XP, maar (2) is wel zichtbaar (in schijfbeheer??) maar er wordt gezegd dat deze niet geformatteerd is.

Nog een laatste vraag, hoe is de bestandsindeling, FAT32 of NTFS?

Heb ik het zo ongeveer goed begrepen?
 
hoi

Hoi zoals jij het zegt klopt het ik heb daarna met win 98se cd met cdrom ondersteuning de nieuwe hd geformat. er stond toen bij fat 32.

nu staat er dit bij schijf beheer zie bijlage.

nu krijg ik af en toe nog een fout unable boot met gewoon opstarten met win xp wat kan dat zijn dan als ik de comp opnieuw opstart is het weer goed.

alvast bedankt groetjes mike
 
Laatst bewerkt:
hier de bijlage
 

Bijlagen

  • fou.jpg
    fou.jpg
    36,9 KB · Weergaven: 34
Had de nieuwe harddisk ook de stationsletter F toen je hem in de oude situatie (dus voor het formatteren van de 'oude' harddisk) had aangesloten.

Waarschijnlijk heette hij toen G, koppel de nieuwe harddisk af, herstart de pc, sluit de pc weer af, sluit nieuwe harddisk weer aan en kijk of het dan wel goed gaat.
 
klopt

Hoi ja dat klopt daar voor was hij g

ik zal het straks proberen je hoort nog van me alvast bedankt maar hoe kan dat zo maar gebeuren dan??

en weet je misschien waar het ana ligt dat hij zegt als ik de comp uit heb en doe hem aan unabla boot volume dan reset ik hem een keer dan is het wel goed.

je hoort nog van mij als dat het is ik moet eerst even weg oke.

alvast bedankt groetjes mike
 
hoi

Hoi ik heb de ide kabel van de nieuwe hd afgekoppeld. heb de comp opgestart en in bios gedetecteerd toen gaf hij not installed aan heb comp opgestart en daarna wer uit gedaan heb kabel er weer aan gedaan heb in bios weer gedetecteerd heb de comp weer opgestart maar geeft nog steeds de zelfde letter aan en zegt nog steeds moet nog geformat worden.

het rare is dat hij 114gb aan geeft dat was net zoveel als toen ik de bestanden er op heb gezet.

toen ik de nieuwe hd geformat had gaf hij 117gb aan dus.

alvast bedankt groetjes mike
 
voor mekaar

Hoi ik heb het voor mekaar ik heb de oude had opnieuw geformat en win 98se er op gezet toen kon ik schijf g wat f is geworden weer openen en heb alle bestanden weer gelukkig.

alleen nu krijg ik vaak de melding unable boot volume of de comp start ineens zo opnieuw op waar kan dat aan liggen? aan de nieuwe hd? of intern geheugen?
of de ide kabel daar heb ik een zwart stekkertje bij op gemaakt omdat er maar 1 op kon.

voor de rest bdankt voor de hulp.

ik hoor graag wat terug groetjes mike
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan