Probleem herinstallatie

Status
Niet open voor verdere reacties.

Weathey

Gebruiker
Lid geworden
5 aug 2010
Berichten
6
Hallo Helpmij.nl-gebruikers,
Ik heb een tweedehands laptop gekocht, en in verband met de privacy heeft de vorige eigenaar alle bestanden verwijderd en moet je het systeem herinstalleren. (Windows XP Professional) Ik heb de CD-Rom opgestart, taal geselecteerd en optie geselecteerd voor de geen computer-experts, er staat nu een zwart beeld met dit: C:\>
Je hoort iets er achter in te vullen, ik heb dingen geprobeerd zoals Lokaal Station, maar dan krijg je ''Bad command or file name''.
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.
 
Ja deze laptop heeft een cd/dvd speler. ik ben niet echt een expert in computers dus kunt u het even in normaal nederlands zeggen :d
 
Het lijkt erop dat de PC nu is geboot van de harde schijf, maar dat daar niets anders op staat dan command.com.
Als je windows opnieuw wilt installeren vanaf de CD-ROM moet je de zaak booten vanaf de CD.
Hiervoor moet je de BIOS-instellingen zodanig wijzigen dat hij primair boot van CD.

Als dit gelukt is en je start de zaak op met de Win-XP CD erin dan komt hij als het goed is met de vraag of je van CD wilt booten (hit any key ....)
 
ik heb je een link gegeven in vorig antwoord ,met uitleg hoe je xp kan installeren ,met plaatjes erbij :love:
 
Ik krijg een zwart beeld te zien met C:\> je moet een command(o) er achter typen, welke weet ik niet.
Weet iemand welke command?
 
Laatst bewerkt:
staat je boot volgorde wel goed in de BIOS???
die moet als eerste boot op cd/dvd staan

zie mijn link in vorig antwoord
 
danku ik heb de boot nu in de goede volgorde, ik ga de cd nog eens proberen
 
Helaas krijg ik nog steeds hetzelfde alleen het probleem is heel simpel ik heb een command nodig om het systeem te herstellen, voor de rest hoeft de computer het werk te doen.

C:\> _ (tikkend)
Je hoort iets te typen en dan op enter, als het fout is komt er te staan ''Bad command or file name''.
Betrus je link die helpt niet echt excuses
 
Nee sorry ik krijg niet alle commando's als ik help intik en op enter klik.
 
Dan heb je wat ik al eerder postte nl. een uitgeklede versie van een DOS-achtige constructie. Dus alleen 2 verborgen bestandjes en command.com. (is dit soms een Windows 95 PC geweest of zo?).
command.com is (met die 2 verborgen bestandjes) in staat om te booten maar verder doet het niks.
Help intoetsen zou een uitstapje maken naar een ander proggie op de disk, maar als het er niet is krijg je 'Bad command or file name'.

Weet je zeker dat je vanaf de CD opstart?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan