Probleem herkenning externe Harde schijf

Status
Niet open voor verdere reacties.

schreuter

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
4 okt 2008
Berichten
4
Ik heb een flink probleem, ik heb een oude externe harde schijf merk Promedio (Hitachi). Aangesloten via USB en een aparte voeding. Ik heb geen idee hoe ik in mijn BIOS kom of wat voor soort USB ik heb. Ecter mijn nieuwe laptop herkend hem eenvoudig niet. Als iemand kan helpen graag want ik heb honderden foto's op deze schijf staan
 
Laat hij wel opmerken dat ie een schijf ziet of zie je helemaal niks in windows?
Welke windows heb je?
Kan je het type moederbord opgeven?
Branden de lampjes van je externe schijf wel? Hoor je enige interactie uit de schijf of hoor je helemaal niks, houd je hand er eens op en voel je wel dat ie draait of ook niet? Wordt ie warm na een aantal minuten?

Iets meer informatie kan leiden tot meer antwoorden...
 
Bedankt voor de snelle reactie, wanneer ik de boel aansluit zegt hij hem wel te herkennen, daarna geeft hij aan dat de apparatuur mogelijk niet goed werkt.
Ik heb windows XP maar geen idee wat voor moederbord (hoe zie ik dit). De lampjes branden wel en bij het aanzetten hoor ik hem even draaien.

Ik hoop dat je mij meer kunt vertellen.

Rob
r.schreuter@chello.nl
 
Beste Danny,

Ik kom er net achter dat hij eerst wel een apparaat vindt maar binnen een halve minuut zegt de comp. weer dat het apparaat niet is aangesloten en zie ik hem ook niet meer terug in apparatenbeheer
 
Je zegt dat het met een externe adapter aanstaat.
Moet hier even over nadenken wat het probleem precies kan zijn.

Sinds wanneer deed deze schijf het niet meer?
Wat is het precieze type van deze schijf?
Het wordt verbonden via USB...Zit er ook een firewire aansluiting op en heb je het al geprobeerd met firewire?

Als je met je rechtermuisknop klikt op deze computer en dan eigenschappen, zie je dan uitroep/vraagtekens staan bij apparaatbeheer. Kan zijn dat je USB drivers niet goed zijn geinstalleerd.
 
Lang verhaal, ik heb deze schijf al sinds 2001, sinds de laptop waar ik hem eerst op had staan is "overleden" weigert hij dienst. Het is een Promedion E-drive, ik meen 120 GB. Ik zou niet weten wat een firewire aansluiting is maar er zit op de schijf alleen een adapter aansluiting, een USB aansluiting en een aan/uit knop.
Wat ik hierboven al zei, wanneer ik hem aansluit herkent hij de schijf in apparaatbeheer maar na zo'n 30 seconden is hij hem kwijt en zegt hij dat er niets is aangesloten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan