Probleem: ik kan niets importeren in phpmyadmin

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0187

Gebruiker
Lid geworden
4 nov 2012
Dag beste forumleden,

Ik maak gebruik van xampp voor Apache en MySQL. (op usb)

Probleem:

ik heb dus tabellen uit acces export gedaan naar een tekstbestand met enkele aanpassingen.
Helaas bij elke import die ik maar ook doe krijg ik steeds een foutmelding.
Zie bijlage voor meer info over de foutmelding.

Bekijk bijlage 194345

Wat kunnen jullie me aanraden?

Alvast op voorhand bedankt.
Mvg gast0187

Laatst bewerkt:
Volgens de foutmelding zit er een fout in je code. Hoe heb je dat bestand aangemaakt?

Bij access ga ik naar externe gegevens -> tekstbestand
dan locatie en verder
geavanceerd decimaalsymbool -> . moet worden en datum JMD moet zijn zo verder
veldnamen in eerste rij, scheidingsteken ;
dan voltooien en importeren.

Citeer eens de eerste 2 regels van het export-bestand?
En had je wel een (nieuwe) tabel aangemaakt van tevoren die je had geselecteerd om de gegevens in te importeren?

Tijs.

Laatst bewerkt:
"IDCom";"CoName";"Locatie"
1;"Bol.com";"Nederland"

Dat ook niet had van tevoren niets aangemaakt in phpmyadmin. (kan dit ook problemen veroorzaken?)

Ondertussen heb ik geprobeerd met usbwebserver dat werkt beter, ook had bij de import vergeten dat het om een csv bestand ging en niet om een .sql bestandstype.
Maar als ik de tabel bekijk ziet het er niet echt uit als een tabel in phpmyadmin (ik had op een andere pc een andere weergave)

Bekijk bijlage 194349

Mvg gast0187

Laatst bewerkt:
Ziet er naar uit dat er geen 3 kolommen/velden zijn gemaakt maar slechts 1. Kan van hieruit niet beoordelen wat er mis ging, maar mogelijk moet je de kolommen IDCom, CoName en Lokatie vooraf aanmaken, met het juiste data-type en daarna importeren.

Tijs.

Als ik me niet vergis verwacht phpmyadmin een comma als scheidingsteken, geen ;

Dankje beiden voor je reactie,

in Access had ik wel degelijk 3 kolommen maar het probleem zat bij het scheidingsteken was niet gelijk wat ik aangaf in access( ; ) en in phpmyadmin bij import stond er , dit moesten ofwel 2 , zijn of ;

Dan werkte het wel.

Bedankt voor jullie hulp!!!
Mvg gast0187

Laatst bewerkt:
Graag je vraag nog op opgelost zetten: Klik op "Zet status opgelost" op de donkerblauwe horizontale balk, bijna bovenaan deze webpagina [die met "Zet status opgelost", "Onderwerp opties" etc.]

Tijs.

Graag je vraag nog op opgelost zetten: Klik op "Zet status opgelost" op de donkerblauwe horizontale balk, bijna bovenaan deze webpagina [die met "Zet status opgelost", "Onderwerp opties" etc.]

Tijs.

Dat is net gebeurd :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan