Probleem: ik kom niet uit het maken van een juist formulier

Status
Niet open voor verdere reacties.

avanasperen

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
25 mrt 2012
Ik heb in acces 2010 twee tabellen. Tabel één bevat afdelingen. Tabel twee bevat stoornissen. Nu wil ik een formulier ontwerpen dat per afdeling het overzicht van alle stoornissen weergeeft waarin de verschillende keuzes tav stoornissen kunnen worden gemaakt. Ik kom er niet uit om dit keurig in één formulier te krijgen zodat elke afdeling per stoornis kan aangeven wat wel en niet in behandeling kan worden genomen. Kan iemand mij helpen?

Bijlagen

Wat ben je allemaal aan het doen? Ik snap het eerlijk gezegd niet helemaal. Om te beginnen: je hebt twee tabellen gemaakt die in beginsel niks met elkaar te maken hebben. In [DSM 4 AS 1] (wat ik een bijzonder ongelukkige naam voor een tabel vind overigens; waarom niet gewoon tStoornissen]?) Nu kun je de twee tabellen op twee manieren aan elkaar koppelen. Ofwel, als je per afdeling altijd maar één stoornis wilt koppelen, kun je een extra veld toevoegen aan [tZorgafdeling], waarin je dan het nummer (ja, je moet ook nog aan tStoornissen een numeriek veld toevoegen als sleutel; het veld dat je nu als sleutel gebruikt is totaal ongeschikt) van de stoornis opslaat. Heb je per afdeling meer stoornissen (wat mij logischer lijkt) dan moet je een koppeltabel maken, waarin je alle combinaties kunt vastleggen. Dus als stoornis 1, 4 en 7 behandeld wordt in <Lantarenpaal>, dan maak je in die koppeltabel drie records, waarin je de combinaties 2-1, 2-4 en 2-7 opslaat. Op die manier kun je elke stoornis aan elke afdeling koppelen.
Op basis van die koppeltabel maak je dan een query waarin je alle gegevens die je op het formulier wilt zien kunt zetten, en op basis van die query maak je dan een formulier. Gebruik je de wizard, dan zul je waarschijnlijk wel gelijk het juiste formulier als optie krijgen (hoofdformulier op basis van Afdeling, en subformulier op basis van stoornis).

Dank je wel voor je reactie en de tijd die je even hiervoor wilde nemen. Ik probeer het zo goed mogelijk te vertalen naar een oplossing, maar kom er niet uit. Ik wil uiteindelijk een formulier waarmee ik alle gegevens in de database kan beheren. Dat is het doel.

Ik heb aan de verschillende tabellen nu het koppelveld Zorgafdeling toegevoegd. Maar als ik een formulier probeer te maken dat uit verschillende tabellen velden ophaalt, dan loopt het gewoon spaak. En ik kan niet achterhalen wat ik nu verkeerd doe. Mocht je nog even een minuutje hebben, misschien zie jij in één oogopslag wat er mis gaat. Bijgevoegd de bijgewerkte versie.Bekijk bijlage DatabaseArnoud2.rar

Zal er vanavond naar kijken; ik heb op het werk geen 2007/2010.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan