Probleem in Frontpage 2003

Status
Niet open voor verdere reacties.

swift1313

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
28 okt 2005
Wanneer ik een foto/afbeelding in een tabel zet en de grote aanpas bv. 350 pix dan word de cel in de tabel 3 keer zo breed en blijft zo in verhouding wanneer ik de foto in een thumbnail verander.
De foto is 1/3 van de cel

Hoogte blijft net zo groot als de foto

Frontpage 2003 en vista

mvg

Hoi Swift3131,
Ja, dat ligt niet aan Frontpage of Vista, maar aan de manier waarop html-tabellen in elkaar zitten.
In de link naar je testpagina (die je me privé mailde; volgende keer handiger die hier te plaatsen: dan kunnen anderen het ook zien, en heb je kans op sneller antwoord!) zag ik dat het om lege andere cellen in de tabel gaat.
Als je geen voorzorgsmaatregelen treft, gaan de browsers de tabelcellen dan in de breedte uitsmeren, als je een 100% breedte voor de totale tabel opgeeft.

Met de gegevens uit je testpagina heb ik ook een pagina gemaakt.
En dan zie je dat het eigenlijk heel logisch is waarom de cel van de afbeelding 3 keer zo breed is als je zou verwachten. :)

Met vriendelijke groet,
CSShunter

PS: Deze vraag heb je gesteld in de rubriek: Software > Microsoft Office > Outlook.
Ik denk dat deze vraag meer thuishoort in de rubriek: Websites maken > Frontpage. Ook op die manier heb je meer kans op antwoord!
[edit]Intussen is de vraag vanzelf in de goede rubriek gevallen; dank, Mod! :D[/edit]

Laatst bewerkt:
probleem in tabellen van frontpage

Hallo casshunter,

Ik maak heel weinig gebruik van Helpmij ben dus niet geheel op de hoogte met de manier hoe te reageren op een vraag/antwoord. Had ook mijn e-mail adres gewijzigd net ervoor omdat ik dat niet meer heb. Dus kon niet op reageer klikken.

Verder bedankt voor je uitleg, alleen begrijp ik niet goed waarom ik 70 pagina's met ± 15 foto's heb gemaakt en zich dit probleem niet voordeed, ik kon gewoon een tabel maken met 12 cellen foto invoeren daarna dmv eigenschappen van de afbeelding naar 350 pix maken en daarna een auto miniature zonder enig probleem.

Dat was met Frontpage 2002 na inst. van 2003 had ik dat probleem

mvg swift1313

Hoi-hoi,
Ja, zo'n verhuizing van e-mail adres kan wel eens lastig zijn.
En tja, waarom dingen in de ene Microsoft versie heel anders werken dan de ander versie...? :confused:

Voor mij nog steeds een raadselachtig gebeuren. Waarschijnlijk voor een behoorlijk deel omdat ze dan kunnen zeggen "geheel vernieuwde versie" ("download mij" / "koop mij").
Intussen zoek je je als gebruiker rot, naar waar in de nieuwe versie de gewijzigde instellingen zitten, want behalve (vaak: onaangekondigde) wijziging van de standaard-instellingen zelf hebben ze er ook een handje van, om de plaats te veranderen waar die standaard-instellingen veranderd kunnen worden...

Een nieuw versie van iets uit de MS-stal bekijk ik dan ook altijd met Argusogen: "zou het nog werken?" :rolleyes:

Met vriendelijke groet,
CSShunter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan