probleem inlogen domain

Status
Niet open voor verdere reacties.

lccookie1992

Gebruiker
Lid geworden
7 feb 2010
Hallo allemaal

De omgeving is Virtualbox
ik heb een domain aangemaakt nu wil ik met me windows 7 inloggen op het domain maar helaas krijg ik deze melding
naamloosrq.png

weet iemand hoe ik dit kan verhelpen?

deze tutorial heb ik gevolgd

ik heb ook een computer toegevoegd
12313.png

graag hoor ik van jullie waar ik de fout in ben gegaan of wat ik ben overgeslagen

heb de computer en server ipv NAT een bridge en Intnet kaart geven nu krijg ik deze melding
123210.png

weet iemand hier de fout ?

Heb je de IP adressen goed ingesteld op beide pc's?

zoja probeer het eens met de firewall uit

server ip = 192.168.5.146
client ip = 192.168.5.228

hoe kan ik zien dat deze 2 goed zijn ingesteld ?

firewall uit en nog kan ik niet in logen krijg weer bovengenoemde DNS melding

a. Kan de server succesvol gepingd worden op zijn ip-adres 192.168.5.146 vanuit het werkstation?
[Windows-toets]r toetscombinatie -> cmd /k ping 192.168.5.146
b. Ik neem aan dat je DNS server service hebt geïnstalleerd op de server en ingesteld voor het domein dat je gemaakt hebt. Heb je op het werkstation dan wel in de IPv4 instellingen jouw server als de DNS-server opgegeven? (Dus de eerste DNS-server vast ingesteld op 192.168.5.146)? Anders gaat toevoegen aan het domein niet werken.

Hopelijk helpt dit wat.

Tijs.

a. Kan de server succesvol gepingd worden op zijn ip-adres 192.168.5.146 vanuit het werkstation?
-->ja dit kan

b. Ik neem aan dat je DNS server service hebt geïnstalleerd op de server en ingesteld voor het domein dat je gemaakt hebt. Heb je op het werkstation dan wel in de IPv4 instellingen jouw server als de DNS-server opgegeven? (Dus de eerste DNS-server vast ingesteld op 192.168.5.146)? Anders gaat toevoegen aan het domein niet werken.
-->zo als ik kan zien is de dns hetzelfde als de standaard gateway
dit heb ik aangepast en nu krijg ik deze melding

3516546.png

Laatst bewerkt:
Over dat laatste schermpje:
Hoever ben je gekomen met het toevoegen aan het domein? Kwam er een inlogscherm voor het inloggen als domein-administrator op het domein waar je het werkstation wilde toevoegen?

Tijs.

het is gelukt moest de gebruiker nog aan een groep toevoegen :) ik heb gewoon administrators gedaan en werkt kan nu inloggen iedereen bedankt voor jullie hulp :)

Zet dan nog even de vraag op opgelost (als je dat ondertussen nog niet had gedaan).

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan