Probleem installatie GeForce 6200

Status
Niet open voor verdere reacties.

boogietime

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
10 jul 2008
Hoi, ik heb een probleem met de installatie van de Club 3D Nvidia Geforce 6200 128MB videokaart. Voorheen gebruikte ik een Intel 82845 op het moederboord als grafische ondersteuning. Om betere resultaten te halen heb ik de GeForce kaart aangeschaft en in een PCI slot geplaatst. Na de plaatsing van die kaart staat de beeldresolutie op 640x480 met 4bits kleuren, DIT IS NIET TE VERANDEREN! De computer herkent wel nieuwe hardware en de drivers worden ook geinstalleerd van de cd, maar wanneer ik de computer dan opnieuw opstart, dit wordt vereist, dan krijg ik een blauw scherm met: Een ogenblik geduld AUB. Dit gaat vervolgens niet meer weg. Wanneer ik de voedingskabel weer inplug op de oude plek, in plaats van bij de videokaart, dan heb ik wel weer beeld. Kan iemand mij helpen? (processor snelheid 2,4Ghz, RAM 1256MB)

Oude drivers eerst verwijderd en niet alleen de kaart ?

Dat is dus een beetje het probleem, hoe zeker ben ik dat de videokaart het gaat doen als ik de drivers van de Intel 82845 deinstalleer? Als de GeForce kaart het dan toch niet doet krijg ik nooit meer beeld aangezien de Intel dan niet meer werkt. De Drivers zijn daarom dus nog niet gedeinstalleerd. Is dat absoluut noodzakelijk om de GeForce kaart werkende te krijgen?

Het is toch wel noodzakelijk dat je eerst de oude drivers verwijderd hoor. Als je de Intel terug wil zetten dan zijn die drivers ook wel weer te krijgen hoor.

Ja dat de drivers weer te krijgen zijn, dat weet ik. Maar werkt de Intel op het moederbord nog als je de drivers gedeinstalelleerd heb, oftewel, krijg ik ooit nog beeld als ik de Intel deinstalleer en de GeForce gaat het niet doen? (sorry als ik niet duidelijk genoeg ben)

Met Clean Driver de oude drivers verwijderen.
http://www.softpedia.com/get/Security/Secure-cleaning/Driver-Cleaner.shtml

Je krijgt altijd beeld want Windows zal na de herstart een standaard driver installeren.
Dat je de resolutie niet kunt veranderen komt door de standaard drivers van Windows.

Maar je spreek in je onderwerp wat dingen tegen. Je wilt de Gforce installeren en in een volgende reactie geef je weer aan:

Is dat absoluut noodzakelijk om de GeForce kaart werkende te krijgen?

Ik zou beginnen om de Clean Drivers alle oude drivers van de Geforce en Intel even te verwijderen.

Vervolgens PC uitzetten en de monitor aansluiten op de Gforce.
PC aanzetten en Windows zal standaard drivers installeren. Het beeld kan er dan slecht uitzien maar dat maakt verder niets uit.

Nu de laatste drivers installeren voor de Gforce.
http://www.nvidia.com/Download/index.aspx?lang=en-us

Ik ga het eens proberen:thumb: bedankt voor de hulp zover en mocht het niet lukken dan vraag ik het hier wel weer!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan