probleem installatie vista

Status
Niet open voor verdere reacties.

precox

Gebruiker
Lid geworden
30 dec 2006
Berichten
12
ik stop mijn windows vista cd erin , start mijn computer opnieuw op , ga bios in en verander 1th boot device in cd-rom .

ik start mijn computer weer op nu is de bedoeling dat de cd-rom laad en ik vista kan installeren maar nu krijg ik deze fout :disk boot faillure , please insert system disk and press enter.

wat kan ik hieraan doen?
 
Heb je als 2e boot-device wel je hd ingesteld?

Want als je pc niet kan booten van cdrom en je hebt geen 2e boot-device ingesteld, dan krijg je die melding.
 
ja maar ik wil dat ie boot van cd-rom zo kan ik hem dan formateren en installeren
 
Als je meerdere cd/dvd drives hebt, probeer die andere, overigens staat Vista op een DVD, hopelijk probeer je die niet te laten werken in een cd speler, dat heb men niet graag.:eek:
 
nee klopt hij zit in de dvd speler maar als het goed is is hij bootable en zo niet kan ik m dan bootable maken?
 
Ik kan geen Vista boot image vinden, probeer aan een werkend exemplaar te komen.

Of installeer hem, vanuit XP, als dat wil.
 
ja maar als ik dat doe loopt hij vast bij het schermpje als je moet kiezen tussen ultimate of home enz. en als je er dan een kiest en op volgende klikt loopt hij vast
 
Hoi !

Is je Vista-download wel Oke ?

Ik heb de diverse Vista's (RC1, RC2, RTM) meerdere malen geinstalleerd, zowel vanuit WinXP als rechtstreeks, nooit problemen gehad.

PS.: De nederlandse versie RTM 6000 die links en rechts wordt aangeboden, is NIET bootable !

Die moet je dus vanuit XP installeren op een schone partitie !

Greetz,

Harry.
 
is er wel een nederlandse bootable versie te downloaden dan?
en die rc 6000 kan je niet bootable maken?

en hoe krijg ik die op een schone partitie?
 
maar hoe krijg ik die partitie dan schoon en hem op die partitie.

trouwens net weer geprobeerd te installen via xp maar loopt vast als je kan kiezen tussn home , homebasic , ultimate enz.
 
Hallo !

Ik neem aan dat je Vista op je PC met XP wilt zetten, en XP ook wilt houden ? (z.g. Dual Boot System).

Wil je XP overschrijven en het gaat mis, ben je dus alles kwijt !

Voor Dual Boot: Maak eerst een schone partitie (geformatteerd NTFS) van tenminste 15 Gig en probeer Vista er dan vanuit XP op te installeren.

Lukt dat niet, dan is je download corrupt en je je opnieuw proberen Vista ergens op de kop te tikken.

N.B.: Vanaf 30 januari 2007 te koop !

Greetz,

Harry.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan