probleem installeren epson stylus dx6000

Status
Niet open voor verdere reacties.

metalmania

Gebruiker
Lid geworden
22 okt 2007
Ik heb onlangs een nieuwe printer aangeschaft. Het gaat om de epson stylus DX6000. Voor het installeren heb ik de drivers voor vista van de site gehaald. Op het moment dat ik de opdracht krijg om de printer aan te sluiten en ik plug de usb kabel in krijg ik de melding van nieuwe hardware gevonden"stuurprogramma usb 2.0 MFP moet geïnstalleerd worden".En hier kom ik niet verder. Ik heb de epson helpdesk gemaild en kreeg als antwoord dat ik op internet via google ofzo maar een driver moest zoeken. Dat heb ik geprobeerd maar ik kom er niet uit. Ik heb een ASUS M2N-SLI deluxe moederbord. De fabrikant van het stuurprogramma is microsoft en de datum van het stuurprogramma is 21-06-2006.

Kan iemand mij verder helpen.

Alvast bedankt.

Kijk hier. Dat staat jouw melding ook vernoemd en er staat een 'oplossing' (onder punt 4).

Tijs.

Laatst bewerkt:
Hé tijs, bedankt voor de reactie. Ik ga het proberen. Ik laat het weten als het is gelukt(of niet).

ronald

Ik heb het geprobeerd en het wil niet lukken. Heb wederom contact gezocht met epson. Hun zeggen dat ik eerst de scanner driver moet installeren, daarna de printerdriver. op het punt dat ik de opdracht krijg het apparaat aan te sluiten moet ik dat dus niet doen. en de optie, zoeken stoppen kiezen. Dan installeert de wizzard de printer op poort lpt1. Daarna moet ik de printer aansluiten en aanzetten en dan zou de pc de printer moeten zien. Maar helaas, dat gebeurd niet. krijg nog steeds de melding dat het stuurprogramma usb 2.0 MFP geïnstalleerd moet worden.

wie weet er een andere mogelijkheid

Hé thijs,
Daar had ik ook al gekeken. Ik kom er echt niet uit. Ik ga zo terug naar de winkel neem dan ook mijn pc mee. kijken of hun het op kunnen lossen. en anders geven ze er maar een die het wel doet. ben er een beetje klaar mee. ik denk dat het aan vista ligt. hopelijk komt microsoft snel met sp1 en hopelijk is dan de miserie een beetje voorbij met de drivers. zit er anders aan te denk om terug te gaan naar xp. maar in ieder geval bedankt voor je hulp.
groetjes ronald

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan