Probleem installeren SATA drivers...

Status
Niet open voor verdere reacties.

basvdK

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
10 mei 2002
Hallo!
Ik probeer na vele blauwe schermen windows XP opnieuw te installeren op mijn SATA schijf. Toen ik begon met de installatie gelijk 1e probleem: IDE schijven worden als eerste herkend en dus ook gelijk C/D/E etc genoemd. Dit heb ik opgelost door De IDE schijven even te ontkoppelen en vervolgens XP weer te installeren met alleen de SATA schijf. Dan volgt het 2e probleem:
Ik druk op F6 om de sata drivers te installeren van mijn floppy, drivers worden herkend en ik selecteer die voor WinXp/Server 2003. Windows gaat door met installeren, ik selecteer de reeds aanwezige partitie, ik formatteer de partitie, maar dan komt het: Windows zegt dat het de bestanden van de floppy (in dit geval si3112r.sys) niet kan kopiëren. Ik heb meerdere schijfjes geprobeerd, maar windows blijft de foutmelding geven. De bestanden skippen heeft ook geen zin; windows gaat wel door, maar crasht bij de eerstvolgende reboot.

Iemand een idee?

Heb je die gebruikt van de makeflop van de mobobakker?

En hangt die schijf wel aan de Silicon Image controller? en niet aan ICH controller van Intel, of een ander merk chipset?

Het is een losse SATA PCI kaart van Sitecom, waar wel een schijf aan hangt. Ik heb de laatste drivers van Sitecom gedownload....

Staat die controller ook als opstartmedium in de bios?

En hoe ziet die flop eruit? de inhoud dan, wel met een txtsetup.oem bestand met daarin de verwijzingen naar de goede mappen en bestanden?

Ik zie iets van een SATA controller in de boot sequence verschijnen, heb ook niets veranderd in het bios voor de nieuwe installatie. Het rare is als ik op mijn andere pc kijk staan de bestanden waar windows om vraagt ook gewoon op de flop. Inderdaad een txtsetup.oem en het eerder genoemde bestandje, direct op de flop en dus niet in een subdirectory (had ik eerst, maar dat werkt niet. :o )

Welk type controller heb je, kijk ik even hoe dat mapje er van binnen uitziet, vandaar mijn vraag over die txtsetup.oem, daar staan precies die verwijzingen in, en windows heeft vaak ook nog de inf file nodig, om hem later te installeren, eerst gebruikt hij de sys, en later die inf file.

De CN-033 van Sitecom,

Drivers kun je hier vinden.

Bedankt trouwens voor de snelle reacties iedere keer!

Zo te zien, al die bestanden die in de map xp staan, naar de flop kopieëren.

Probeer anders deze eens, ook uitpakken naar een flop.

Laatst bewerkt:
Dat is dus wat ik gedaan heb... Het rare is, dat xp bij de installatie de flop herkent, vervolgens ook nog onderin weergeeft "loading si3112r.sys" daarna kan ik de schijf ook zien met zijn partities, ik geef aan dat ik m op C wil hebben, die is geformatteerd en als windows dan doorgaat zegt ie dat ie si3112r.sys niet kan kopieren..... Heel erg vreemd.

Edit ik heb verschillende floppies gebruikt, en de meesten ook opnieuw geformatteerd voordat ik de bestanden er op zette. Ik begin te denken aan een defecte floppydrive, of nog veel meer gaars in de pc.... Maar wat is de grote vraag....? OF ik zie iets heeeel erg stoms over het hoofd.

Laatst bewerkt:
De laatste die ik aangaf, zijn de standaard drivers van Silicon Image, niet voor een raid.

Die je gebruikt zijn universeel, deze voor single, ik weet dat je geen raid gebruikt, maar die driver die je eerst gebruikte kunnen daar ook voor gebruikt worden.

Laatst bewerkt:
Het is ook geen Raid, maar puur de drivers voor SATA

Oeps, pak NU jouw drivers en ga als een speer aan de slag, Ik laat je meteen weten of het gelukt is.... Thanks alvast!

Als ik jouw drivers gebruik zegt hij dat windows geen harde schijven kon vinden op mijn pc..... :rolleyes:

Nou, snap er de balle niet van.

Overigens heb ik hier een Sweex SATA kaartje met dezelfde SI3112 chip, en die vreet alleen de Sweex drivers, wat uiteraard gewoon die SI drivers zijn, vreemd genoeg pakt hij die ook niet.

Je hebt er ook een driverdisk bij gekregen, hoe staat het daarop?
Misschien toch gewoon een map met "drivers"?

Ja als ik eens wist waar die originele nou was... maar je zet me wel weer aan het denken, als ik die andere bestandjes nu eens in die map drivers zet, of gewoon alles in allebei de mappen..... Ik ga weer aan de slag....

Hoef je alleen die zip van Sitecom uit te pakken, daar zit namelijk die map in, en tja, je moet wat, al lees ik dat niet in die txtsetup.oem.

Het werkt niet... Heb alle bestanden als volgt geprobeert te positioneren:

A:\
A:\Winxp\
A:\Drivers\
A:\Drivers\Winxp

Bij alle configuraties kan ie het bestand niet vinden. :rolleyes:

Het werkt niet... Heb alle bestanden als volgt geprobeert te positioneren:

A:\
A:\Winxp\
A:\Drivers\
A:\Drivers\Winxp

Bij alle configuraties kan ie het bestand niet vinden. :rolleyes:

Heb even geduld, ga ik even kijken hoe die flop er bij mij uitziet, moet ik even naar een andere plaats.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan