Probleem Internet Explorer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Blackadder

Gebruiker
Lid geworden
25 nov 2003
Laatste tijd doet mijn browser heel raar. Als ik op een link klik dat een nieuwe pagina opent dan zie ik die pagina niet maar dan staat die gewoon onder de taakbalk en als ik erop klik dan verschijnt die niet en als ik op maximaliseer klik dan verschijnt die wel, dit vind ik er irritant.

Soms als ik op een andere link klik dan opent die een pagina waar ik de vorige keer ben geweest.

Waarom gebeurt dit? Ik heb al Internet Explorer opnieuwe geinstaleert.

Misschien is spyware de oorzaak

Laat allereerst je PC op Spyware/Adware/Malware en dergelijke troep scannen met de volgende programmaatjes: Ad Aware en/of Spybot Search en Destroy. Als het probleem er dan nog steeds is, moet je een HijackThis Log plaatsen op het forum.

Hoe plaats ik een HijackThis Log op het forum?

Dat doe je door naar de volgende pagina te gaan: Helpmij tegen spywareoffensief deel 5

Op deze pagina moet je de eerste post goed doorlezen, als je de instructies uitgevoerd hebt die daar staan en je je log gereed hebt, moet je op ”Reageer op Bericht” drukken. Dan wordt je log geplaatst en zullen de experts er zo gauw mogelijk naar kijken.

Plaats je log dus in diezelfde topic en open niet zelf een nieuwe topic!!!

Geplaatst door Blackadder
Laatste tijd doet mijn browser heel raar. Als ik op een link klik dat een nieuwe pagina opent dan zie ik die pagina niet maar dan staat die gewoon onder de taakbalk en als ik erop klik dan verschijnt die niet en als ik op maximaliseer klik dan verschijnt die wel, dit vind ik er irritant.

Soms als ik op een andere link klik dan opent die een pagina waar ik de vorige keer ben geweest.

Waarom gebeurt dit? Ik heb al Internet Explorer opnieuwe geinstaleert.

Voor het bovenste gedeelte van je vraag qua grootte van een pagina: Probeer dit eens: Klik een hyperlink op een web-pagina met de rechter-muisknop aan. Kies 'openen in nieuw venster' in het snelmenu. Ga nu terug naar het eerste scherm wat je geopend hebt (dus het scherm, waar je vandaan komt), en sluit het. Ga nu naar het door de hyperlink geopende venster, en sleep dit met de muisknop naar de grootte die je wilt. De maximaliseren knop hierbij dus NIET gebruiken (vierkantje rechtboven), want dat is maar een tijdelijke instelling, en die wordt NIET onthouden. Hierna druk je de Ctrl knop in, houd hem ingedrukt, en sluit het venster, door op 'sluiten' in menu 'Bestand' te klikken. In het vervolg hoort nu elk nieuw venster dat je opent op de op deze wijze ingestelde grootte te openen. (copyright @ Ton Kleinkramer)

Voor het gedeelte van de vraag (Soms als ik op een andere link klik dan opent die een pagina waar ik de vorige keer ben geweest) is het juist het advies van H@NsiePanzzzer op te volgen.

Het feit dat IE pagina enkel opent in de taakbalk kan je oplossen door een aanpassing in het register.

Zoek deze registerverwijzing:
HCU/Software/Microsoft/InternetExplorer/Main/Window_Placement

Deze sleutel gewoon wegkieperen en I.E. opnieuw opstarten.

Nu zou het in orde moeten zijn...

Het openen van oude pagina's zou inderdaad wel eens spyware kunnen zijn.

Ik heb het probleem al opgelost met Internet Explorer dat die opstart in de taakbalk. Ik heb ook nog gescand met Spybot S&D heb alles kunnen verwijderen behalve Download Accelerator. Hier heb je een hijackthis log:

acLogfile of HijackThis v1.97.7
Scan saved at 9:53:51 PM, on 5/31/2004
Platform: Windows XP (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP1 (6.00.2600.0000)

[moderator]Log verwijderd, er is een speciaal topic voor hijackthis logs http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?s=&threadid=164949, daar kan je je log kwijt en zal er zo snel mogelijk iemand naar kijken

Weet iemand nog een programma dat je download kan versnellen zoals Download Accelerator en een programma dat spyware kan voorkomen voordat het in mijn computer komt? Ik heb al 3 keer in 1 dag gescand en dezelfde spyware komt gewoon maar binnen.

Laatst bewerkt door een moderator:
Blackadder,

Lees het verhaal van Hansie nu eens goed door

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan