Probleem: IP-configuratie

Status
Niet open voor verdere reacties.

boemboem

Gebruiker
Lid geworden
10 feb 2003
Hoi,

ik, nou ja, op mijn werk zitten ze met hetvolgende probleem... ze kunnen niet meer internetten... nu werd ik gebeld of ik het op kon lossen, maar ik kwam in onbekend gebied terecht.

De fout is het volgende: men kan niets meer met internet doen (geen e-mail, niet surfen etc.)

Zover ik heb geconcludeerd is er iets met de "IP" niet juist...

ze hebben als provider: zonnet (gratis), en ik heb de volgende dingen uitgevoerd:

ping 62.58.50.5 (een DNS server van Zonnet)

toen kreeg ik het volgende:

PING: verzenden mislukt. Foutcode 10091

Pingstatistieken voor 62.58.50.5:
Packets: verzonden=4, ontvangen=0, kwijtgeraakt=4 (100% verlies)
Retourtijd bij benadering in miliseconden:
Minimum = 0ms, Maximum = 0ms, Gemiddeld = 0ms

Ditzelfde gaf ie ook aan bij het Pingen van het hostadres (127.0.0.1 geloof ik)

Daarnaast heb ik nog geprobeerd winipcfg te draaien, maar nu krijg ik de volgende foutmelding:

Fatale fout.
Kan IP-configuratie niet lezen...

weet iemand hoe ik dit op kan lossen zonder windows 98 opnieuw te hoeven installeren???

bij voorbaat dank!!!

gr's John

mijn groote vraag is welke windows hebben jullie
nu gaat ik er vanuit dat jullie een modern bedrijf hebben en windows xp draaien en een groot netwerk hebben zie hier:
je gaat nar netwerk verbindingen
en dan naar de netwerk brug
daar druk je op met rechts
en dan ga je naar eigenschappen
dan staat er een rijtje: deze verbinding heb de volgende onderdelen nodig:
dit hele rijtje verwijder je
en instaleer je opnieuw
dan doet je winipcfg het weer
dit kan je ook doen bij windows 98 en zo en gloof dat het daar ook zo bij de gewonen netwerk kaarten kan.....
succes

Het is maar een klein bedrijfje, en het is nog gewoon windows 98... maar dan moet ik alle netwerk"protocollen" enzo verwijderen en opnieuw installeren???

kan je ook aangeven welke dingen ik precies moet installeren???

owja, er zit geen netwerkkaart in... tis een stand-alone computer die verbonden is met het internet... (de enige computer dus in het bedrijf waar internet op zit, gewoon via een inbelmodem)

precies dezelfde die daar nu staan
ik denkz elfs als je aleen de tcp/ip verwijder enm weer opnieuw instaleer dat het dan al goed is als dat dus niet werk ff met pen en papier ff alles opschrijven en alles opnieuws instaleren ( hier heb je wel ff de win 98 cd voor nodig,maar vdat zal wel geen probleem zijn)

Ok... dat zijn er (als het goed is) maar drie...

het probleem is dat die PC het liefst niet opnieuw geinstalleerd mag worden, omdat er bestanden op staan die allesbehalve kwijtgeraakt mogen worden...

maar die paar protocollen die erin staan verwijderen en opnieuw installeren zou al moeten helpen? OK dan ga ik dat proberen, bedankt!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan