probleem JVC autoradio

• Onderwerp starter Onderwerp starter januz
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

januz

Gebruiker
Lid geworden
16 nov 2009
hoi allemaal, ik hoop maar dat ik de vraag in het goede forum post...

ik ben bezig met het aansluiten van een JVC KD-G162 autoradio in een peugeot 205 uit 1990. in deze auto zitten niet de iso aansluitingen zoals in de meeste wat jongere auto's. aan de radio zit wel de iso aansluiting. het blok van de speakers is wel duidelijk, maar de rest kom ik niet helemaal uit. in het andere blok zitten de kleuren:
loos-loos-blauw/wit-rood
bruin-loos-geel-zwart
(wanneer je 'in' de stekker kijkt zeg maar.. (vanaf de open kant)

ik ben nu zover dat wanneer ik de auto op het contact zet de display even oplicht en vervolgens weer zwart wordt. wanneer ik op het knopje disp druk verschijn er even 3 nullen (0:00) en dan verdwijnen ze weer. ook kan ik de cd ejecten en er weer indoen, op dat moment doet de display het eventjes en dan dooft ie weer. iemand een idee?

Alvast bedankt. Groet Januz

ah, das lekker vlot.. zal het es bekijken, mn adobe reader geeft een foutmelding dus daar eerst maar es mee aan de slag. ik zal even laten weten of het lukt morgen, iig bedankt

januz

inmiddels op meerdere pc's het bestand proberen te openen, op zowel windows 7 als xp, zonder resultaat..

Laatst bewerkt:
hoi allemaal, ik hoop maar dat ik de vraag in het goede forum post...
in het andere blok zitten de kleuren:
loos-loos-blauw/wit-rood
bruin-loos-geel-zwart
(wanneer je 'in' de stekker kijkt zeg maar.. (vanaf de open kant)

ik ben nu zover dat wanneer ik de auto op het contact zet de display even oplicht en vervolgens weer zwart wordt. wanneer ik op het knopje disp druk verschijn er even 3 nullen (0:00) en dan verdwijnen ze weer. ook kan ik de cd ejecten en er weer indoen, op dat moment doet de display het eventjes en dan dooft ie weer. iemand een idee?

Alvast bedankt. Groet Januz

In dat blok mis ik nog een kleuropgave(enkel rood met zekering)
Blauw is de electrische antenne aansturing/aansturing voor een versterker
Rood is + schakel
Geel is + continu
Zwart is de massa
Rood/wit is waarschijnlijk de telefoon mute. maar dit weet ik niet zeker.

Normaal zit er een sticker op de radio met een aansluitschema.

blauw zit er niet in en rood/wit ook niet wel rood en blauw/wit verder geen enkele rode draad met zekering aanwezig.. en je hebt gelijk: er staat een tabelletje op de radio wat wat is (kàts niet gezien...:o)
bruin telefoon mute
rood accessory (geen idee wat dat betekent)
yellow battery
black ground
blue/white remote

nu nog uitvogelen waar accessory voor staat en we zullen er zijn. (toebehoren volgens bablefish)

jnz

Laatst bewerkt:
blauw zit er niet in en rood/wit ook niet wel rood en blauw/wit verder geen enkele rode draad met zekering aanwezig.. en je hebt gelijk: er staat een tabelletje op de radio wat wat is (kàts niet gezien...:o)
bruin telefoon mute
rood accessory (geen idee wat dat betekent)
yellow battery
black ground
blue/white remote

nu nog uitvogelen waar accessory voor staat en we zullen er zijn. (toebehoren volgens bablefish)

jnz

Geel direct naar een stroombron(+12volt), rood gaat naar een +12 volt ergens na je contactslot(contact uit is radio uit, contact aan is radio aan), je kan de rode ook samenvoegen met de gele, dan staat je radio buiten het contactslot om, zo kan je naar de radio luisteren als je sleutel niet in het contact zit.
Blauw/wit is idd remote
Suc6

jaaa!!! hij doet het. waar zouden we zijn zonder forum? hartelijk dank voor de tips en adviezen.

groet'n jnz.

Suc6 en plezier ermee

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan