Probleem kladblok

Status
Niet open voor verdere reacties.

xweetok59

Gebruiker
Lid geworden
21 jul 2009
Nou, als ik van een website iets kopieer dat onderelkaar staat, en het daarna plak op kladblok, komt het niet onder elkaar zoals ik gekopieerd heb maar naast elkaar?? :confused: Hoe fix ik dat??

Er valt weinig hieraan te fixen als de tekst die jij kopieert achter elkaar is ingetikt.

Kijk maar naar de tekst die jij hier hebt geplaatst en deze die ik nu hierin heb ingetikt.
Die vanjou zal als 1 regel achter elkaar worden geplakt en wat ik nu intype komt onder
elkaar zoals je hem nu hierook te zien krijgt.

Het enige wat je evt. zou kunnen doen is het geen wat je wil hebben in Word te plakken ipv in het Kladblok.

Laatst bewerkt:
Nou, als ik van een website iets kopieer dat onderelkaar staat, en het daarna plak op kladblok, komt het niet onder elkaar zoals ik gekopieerd heb maar naast elkaar?? :confused: Hoe fix ik dat??

Niet.
Althans niet in Kladblok.
Probeer het eens met Wordpad, of je eigen tekstverwerker (Writer uit OpenOffice, of Word uit MsOffice)
En anders kan je ook nog Notepad++ gebruiken

Zit er niet ergens een word wrap (of hoe ze dat ook vertaald hebben) optie in kladblok?

niet...

dat is gewoon iets dat kladblok standaard heeft volgens mij,
probeer het gewoon in wordpad?

Zit er niet ergens een word wrap (of hoe ze dat ook vertaald hebben) optie in kladblok?

Het is gewoon 'onzin' om - gedeelten van - een webpagina naar kladblok te kopiëren.
Daar zijn betere alternatieven voor.
Toch 'not done' om vervolgens alsnog allerlei 'mogelijkheden' in kladblok te gaan zitten bespreken ..... ?

Het is gewoon 'onzin' om - gedeelten van - een webpagina naar kladblok te kopiëren.
Het hangt er helemaal van af wat xweetok59 van plan is natuurlijk. Als de site extreem druk is en hij/zij de tekst naar kladblok plakt om een rustige plek te hebben het te lezen lijkt me daar niets mis mee bijvoorbeeld.

(al vraag ik me wel af wat dit tussen de PDF programma's doet)

Het hangt er helemaal van af wat xweetok59 van plan is natuurlijk. Als de site extreem druk is en hij/zij de tekst naar kladblok plakt om een rustige plek te hebben het te lezen lijkt me daar niets mis mee bijvoorbeeld.

(al vraag ik me wel af wat dit tussen de PDF programma's doet)

Ik zou zeggen: adviseer jij TS maar verder ...... :cool:

Hoi xweetok59,
Als ik even terug ga naar je oorspronkelijke vraag:
  • Bedoel je dat je bij het kopiëren van een passage uit een pdf-document dit te zien krijgt ? ( @Naarling: "oorsprong probleem" ;))
  • Terwijl je eigenlijk dit wilt zien?
  • Dan doe je gewoon dit.
Wat een ditters! :)
Gefixt?

Met vriendelijke groet,
CSShunter

Volgens mij stel je je vraag in de verkeerde rubliek....

Maar antwoord op je vraag; kladblok doe niks met opmaak, plakt alleen de kale tekst van een website. "Word" of "wordperfect" kan dit wel en zal dan letterlijk de tekst van de website plakken met opmaak.

Gr. Josh

Wat een meningen! Niet echt bemoedigend...
CB01, 8-03-2010, 13:54:
Er valt weinig hieraan te fixen als de tekst die jij kopieert achter elkaar is ingetikt.
vanveelen, 8-03-2010, 13:56:
(Hoe fix ik dat??) > Niet. Althans niet in Kladblok.
Naarling, 8-03-2010, 13:59:
Is er niet ergens een word wrap (of hoe ze dat ook vertaald hebben) optie in kladblok?
3747, 8-03-2010, 13:59:
niet... dat is gewoon iets dat kladblok standaard heeft volgens mij.
vanveelen, 8-03-2010, 14:06:
NurseX, 14-03-2010, 13:14:
Volgens mij stel je je vraag in de verkeerde rubriek.... kladblok doet niks met opmaak.
Ach, wat moet de arme vragensteller nu toch?
In mijn idee bedoelde xweetok59 dat de gekopieerde regels bij inplakken in Kladblok soms "uit het Kladblok-venster lopen". Daarmee gaat het om het automatisch toepassen (of niet toepassen) van regeluiteinden, en niet om de rest van de opmaak.

Alle antwoorden "Het kan niet in Kladblok" zijn volgens mij onjuist, en het idee "word wrap" van Naarling was correct.
Zie hierboven CSShunter, 10-03-2010, 07:42, met bewijs in de vorm van screenshots: het kan wel in Kladblok! :)

Ik ben benieuwd wat xweetok59 van dit alles vindt, want die heeft zich sinds zijn/haar vraag op 8-03 12:47 niet meer gemeld...

Met vriendelijke groet,
CSShunter

Wat een meningen! Niet echt bemoedigend...

Ach, wat moet de arme vragensteller nu toch?
In mijn idee bedoelde xweetok59 dat de gekopieerde regels bij inplakken in Kladblok soms "uit het Kladblok-venster lopen". Daarmee gaat het om het automatisch toepassen (of niet toepassen) van regeluiteinden, en niet om de rest van de opmaak.

Alle antwoorden "Het kan niet in Kladblok" zijn volgens mij onjuist, en het idee "word wrap" van Naarling was correct.
Zie hierboven CSShunter, 10-03-2010, 07:42, met bewijs in de vorm van screenshots: het kan wel in Kladblok! :)

Ik ben benieuwd wat xweetok59 van dit alles vindt, want die heeft zich sinds zijn/haar vraag op 8-03 12:47 niet meer gemeld...

Met vriendelijke groet,
CSShunter

1- gebeurd vaker dat mensen na een antwoord zich niet meer melden
2- een duidelijke vraagstelling leidt tot goede antwoorden, persoonlijk begreep ik deze vraag verkeerd want van die wrap had ik absoluut niet verwacht dat dat het antwoord zou zijn waar de vraagsteller naar zocht.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan