Probleem LINKSYS WMP54G - kaart signaalsterkte

Status
Niet open voor verdere reacties.

WuMastah

Gebruiker
Lid geworden
11 mei 2005
Ik heb nu ongeveer een jaar mijn 2 pc en laptop verbonden met een draadloze router merk LINKSYS WRT54G, naar de kaartjes met antenne aan de pc's LINKSYS WMP54G.

Ik heb mijn internet verhoogd van 8 mb naar 22 mb, na veel geprobeer en gebel had ik eindelijk verbinding.

Het volgende; de snelheidsverhoging is na een verbouwing gebeurd.
Opeens is mijn signaalsterkte zwak tot zeer zwak op de pc's. Op de laptop prima ( zonder antenne) zelfs op zolder.

De pc's staan op de 1e verdieping, de router in de meterkast, daar stond alles ook voor de verbouwing- we hebben alleen de muren laten stucen en het plafond. Het lijkt me stug dat dit de oorzaak is van het probleem want de laptop die een verdieping hoger staat heeft wel goed tot uistekend bereik. Heel soms haal ik op de pc's een downloadsnelheid van 1,2 mb p/s, op de laptop tot 2mb

De kaarten moeten tot 54mb aankunnen, ik weet het niet meer.:o

Ik gebruik Windows XP pro nl

alleereerst lijkt de meterkast mij al geen ideale plaats voor een draadloze router.
De matige vsignaalsterkte kan vele oorzaken hebben.
a. Interferentie van andere bronnen.
b. Blokkade van andere attributen.
c. Schadelijk software.

Je kan proberen de laatste update te installeren van zowel de router als de wireless kaarten.
De verbinding op een ander kanaal instellen.
Op de wireless kaarten de antenne beter richten.

Heb een tijdje geleden een artikel gezien van tips&trucs waarin dit soort problemen werden behandeld.

Onder het kopje: wireless>>basic wireless setting.
Standaard is deze ingesteld op kanaal 7

Ik heb een zelfde soort probleem: net dezelfde aparatuur gekocht als hierboven beschreven. In het begin vinden router en pc elkaar keurig met een prima kwaliteit vd verbinding (> 50%). Vervolgens valt herhaaldelijk de verbinding weg. Het komt er op neer dat ik of een goeie verbinding heb of helemaal geen, en dit wisselt per minuut zo ongeveer. Op deze manier krijg ik ook niet de kans om een ander kanaal in te stellen ed, wat overigens erg traag gaat.

Iemand een suggestie?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan