• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Probleem Macro Excel 2007

Status
Niet open voor verdere reacties.

Neocon

Gebruiker
Lid geworden
28 dec 2009
Hallo allemaal,

ik heb geregeld gewerkt met macro's in excel 2003, maar sinds kort moet ik ze ook gebruiken in excel 2007. Alleen in de 2007 versie loop ik tegen een probleem aan.

Voorbeeld macro: beginpunt is cel A1 en vervolgens kopieer ik cel A5 t/m A10 en plak deze 1 regel (A6 t/m A11) er onder. Daarna eindig ik de macro.

Als ik macro draai, terwijl de cursor/geselecteerde cel op cel A1 staat draait de macro perfect. Cel A5 t/m A10 worden allen 1 regel lager geplakt.

Maar staat de cursor/geselecteerde cel bijvoorbeeld op cel D11 (en de gegevens gewoon nog op de cellen A5 t/m cel 10), dan worden de cellen geplakt in D15 t/m D20.

Kortom, de macro rekent het aantal cellen naar beneden vanaf het beginpunt/geselecteerde cel ipv dat het vaste waardes zijn voor de macro (dus eigenlijk moet de macro niet denken 5 cellen naar beneden, maar gewoon begin op A5). Dit had ik in de 2003 versie niet.

Ik hoop dat het zo een beetje duidelijk is. Weet iemand hoe dit te verhelpen is?

Bedankt alvast!

Beste Neocon ;)

Het verbaasd mij dat je dit niet had in Excel 2003 :confused:

Enkel weten hoe je de macro moet gebruiken.

Je kan dit instellen door absolute of relatieve verwijzing.

Ga naar Menu Beeld dan naar Macro's en klik op Relatieve celverwijzing.

Als het kadertje links gekleurd is dan is het relatieve verwijzing anders absoluut.

Ik zou zeggen, probeer het eens uit en zie het verschil.

Groetjes Danny. :thumb:

Kijk daar was ik naar opzoek!

Ik zocht al zo'n optie maar kon hem nergens vinden.

Excel 2003 gewoon wat geluk gehad denk ik ;) haha
Maar thanks!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan