Probleem menu in website

Status
Niet open voor verdere reacties.

teun02

Gebruiker
Lid geworden
25 apr 2009
Berichten
53
ik heb een website gemaakt in publisher.
www.pcs-flakkee.tk

als je hem opent in internet explorer 8 krijg je het menu niet te zien.
bij oudere versies wel.

hoe kan ik dit probleem oplossen?
 
Dit zou te maken kunnen hebben met de instellingen van Internet Explorer 8. Dit is de eerste versie van Internet Explorer die standaard volgens de normen van w3c werkt (min of meer).
Als ik de bron in jouw pagina bekijk, zie ik dat je behaviors gebruikt. Dat is een van de dingen die is gewijzigd in IE 8.
In je code zit ook VML (Vector Markup Language). Dat werkt alleen maar in Internet Explorer en in geen enkele andere browser. Dat komt omdat je Publisher hebt gebruikt, dat stopt er automatisch die Microsoft-code in. Ook dit schijnt in IE 8 problemen te kunnen geven.

Mogelijk zou je het op kunnen lossen voor Internet Explorer 8 door op elke pagina in je <head> het volgende te zetten:

Code:
<meta http-equiv="X-UA-Compatible" content="IE=7" />

Dan wordt het weergegeven in IE 8 alsof het IE 7 is, ongeacht de instellingen van de bezoeker. Maar je problemen in andere browsers zijn daar niet mee opgelost. Als je heel erg veel geluk hebt (echt héél erg veel) werkt je site ook in andere browsers dan Internet Explorer. Als dat niet zo is zit er maar een ding op: opnieuw beginnen met 'n programma wat standaardcode maakt.
 
mijn site werk op alle ander browsers goed.
alleen in IE8 niet.

ik heb mijn index.html in kladblokgeopend en de wijziging bij mij<head> gezet.
dit maakte geen verschil.

(als ik in IE8 mijn website open krijg ik naast mijn adres balk een extra icoontje.
als ik daar op klik word de website als oude website geopent dit maakt ook geen verschil)
 
Jammer, meestal lost dat het op voor IE 8.
Wat betreft de andere browsers heb je inderdaad heel veel geluk. Er zitten wel kleine verschillen in, maar in grote lijnen ziet het er goed uit. Als je je site gaat uitbreiden met Publisher, en dus meer VML gaat gebruiken, kan dat nog wel veranderen. Andere browsers gebruiken SVG, de w3c-standaard, waar IE als enige VML gebruikt.

Ik heb even in IE 8 zitten spelen. Als je daarin op F12 drukt opent een hulpprogrammaatje met (zeer beperkte) mogelijkheden om dingen uit te proberen. Als ik in je menu op 'n aantal plaatsen position: absolute weghaal, zie ik het verschijnen in IE 8. Niet op de goede plaats en zo, maar je ziet in ieder geval iets.
Mogelijk moet je het in die richting zoeken.

Verder kan ik er geen zinnig woord over zeggen omdat het code is die specifiek voor IE is, Microsoft-code, geen standaardcode. Dat betekent dat al m'n normale gereedschap helaas niet werkt. Maar misschien helpt dit je op weg.
 
Ik zie 'm ook gewoon.

Tip: maak van Persenal nog even Personal.
 
In IE 8 zie ik het menu linksboven dus niet, de rest van de pagina wel. Kan het zijn dat degenen die het wel zien de pagina wel zien, maar het menu niet?
 
in IE 7 en alle andere browsers werkt de website zonder problemen.
IE 8 is de enige die problemen heeft
 
Correctie: 'k zie het menu in I.E.8 inderdaad niet.
In Firefox wel, Safari laat 'm ook zien.

Wat je als tijdelijke oplossing zou kunnen doen, is 't opnemen van onderstaande tip (in 'n standaard zichtbaar gedeelte van je site):
Compatible met oudere webpagina's
Internet Explorer 8 beschikt verder over een 'compatibiliteitsknop' voor een juiste weergave in het geval dat (oudere) webpagina's in eerste instantie niet goed worden geladen.

Deze knop zit overigens links van de 'verversings'knop.
 
Laatst bewerkt:
Nee, dat klopt. Die knop doet ongeveer 't zelfde als wat je in de head hebt gezet, en dat werkte ook niet.
't Probleem is dat je code 'n waar oerwoud is van vml, html en css. 't Is stomweg onmogelijk om daar 'n fout of zo in te vinden, mede omdat het geen standaardcode is. 'n Bekend probleem bij Publisher, FrontPage en Word als die voor 'n site worden gebruikt.
Ik heb nog één idee: 't zou kunnen dat je site alleen goed te zien is in IE 8 op computers waarop Office is geïnstalleerd. Er zitten verwijzingen naar Office in je code. Ik denk 't niet, want in IE 6 en 7 werkt 't wel, maar nooit geschoten is altijd mis.
 
ik heb office enterprise 2007 en de website werk bij mij niet dus dat is het probleem ook niet.
 
Je hebt altijd wel met 'n aantal browserverschillen te maken als webbouwer, maar dit vind ik toch wel opmerkelijk. 'n heel menu dat weg is.
Er zijn zoveel geweldige pakketten met veel functionaliteit.
Waarom stap je niet over naar 'n prettig pakket? Er zijn er zat te vinden. ;)
 
Dreamweaver, NetObjects Fusion, Joomla! (en CMS cs.), online mogelijkheden, Webbuilder, Studio Webdesign en ga maar door...
 
menu werkt niet....

Ik heb jullie wetenswaardigheden gevolgd omdat ik met hetzelfde publisherprobleem zat. Mijn website werkte niet optimaal in IE8, gebouwd in publisher. Uiteindelijk vond ik de fout. Je moet alles ''ungroup'' maken. Ook de menu's. Die zijn namelijk standaard vanuit publisher gegroupeerd. Dus; selecteer alles en ga naar arrange, dan klik je op ungroup. Pas als je iets geselecteerd hebt en je kunt ungroup niet aanklikken dan ben je er zeker van dat het allemaal los van elkaar staat. Bij mij was het 't ei van columbus, succes!
 
Bedankt voor je reactie!
dat scheelt me een hoop werk!:thumb:
 
problemen publisher en explorer 8

Ik heb dezelfde problemen sinds de update van iexpl8, ook gebouwd in publisher. ik heb alles op ungroup gezet, nu krijg ik echter de volgende melding You don't have permission to access / on this server. Kun je me uitleggen hoe dit komt?

Alvast bedank
Niels
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan