Probleem met 2 routers

Status
Niet open voor verdere reacties.

JesseyFranz

Gebruiker
Lid geworden
25 aug 2010
Goedemiddag allemaal,

als eerste wil ik jullie alvast bedanken voor het lezen van mijn probleem, ik ben net nieuw hier dus sorry als ik op de verkeerde plek post of wat dan ook!

oke hier is mijn probleem:

Thuis maak ik gebruik van deze splitter die je als het goed is hieronder ziet.

imgres

LINK: http://www.google.nl/imgres?imgurl=...page=1&ndsp=36&ved=1t:429,r:0,s:0&tx=46&ty=38

De telefoon lijn kabel gaat naar mijn eerste router, de KPN GIGASET SX551 (die ik helemaal zat ben)

imgres

Ik ben een gamer en wil dus graag NAT type 2 hebben voor mijn PS3 om goed te kunnen gamen daarom had ik een 2e router gekocht, de SITECOM WL 347 om NAT 2 te krijgen en voor betere internet. (Ja ik had alles voor de KPN router al geprobeerd om NAT 2 te krijgen maar niks werkte). Ik vroeg ook voordat ik hem kocht aan de medewerker van de winkel of het mogelijk was om telefoon en internet in aparte routers te laten draaien. Volgens de medewerker moest dit gewoon kunnen.

imgres

Nu heb ik dus mijn ADSL kabel in de SITECOM router geplaatst en heb vervolgens geen problemen met internet. Mijn internet doet het goed en ik heb ook NAT. Maar onze huis telefoon doet het nu niet meer. (Het draad van de telefoon gaat in de KPN GIGASET router).

Mijn vraag is dus of het mogelijk is om de telefoon te laten werken zonder dat internet via de KPN router gaat.

Als er problemen zijn of er is meer informatie vereist dan hoor ik dat wel ;)

Met vriendelijke Groet,

Jessey

Laatst bewerkt:
Mijn vraag is dus of het mogelijk is om de telefoon te laten werken zonder dat internet via de KPN router gaat.

Je hebt ook telefoon splitters, http://www.productbeoordeling.nl/merken/8/belkin.html nummertje 59
die heb ik gebruikt toen ik bij Qfast zat.

Ik had de KPN lijn namelijk niet opgezegd omdat internet bellen wel eens niet werkte, ik kon dan het kabeltje erin doen en bellen via de KPN

je hoeft het router gedeelte toch niet te gebruiken van de KPN modem, alleen de utp wlan aansluiting naar je andere router gebruiken, maar wel je telefoon op het modem zetten van kpn.

Je hebt ook telefoon splitters, http://www.productbeoordeling.nl/merken/8/belkin.html nummertje 59
die heb ik gebruikt toen ik bij Qfast zat.

Ik had de KPN lijn namelijk niet opgezegd omdat internet bellen wel eens niet werkte, ik kon dan het kabeltje erin doen en bellen via de KPN

je hoeft het router gedeelte toch niet te gebruiken van de KPN modem, alleen de utp wlan aansluiting naar je andere router gebruiken, maar wel je telefoon op het modem zetten van kpn.

hartstikke bedankt voor je reactie maar dat nummertje 59 is er toch voor bedoeld om 2 telefoon lijnen te hebben?
Sorry als ik je fout begrijp maar ik heb geen 2 telefoon lijnen nodig. Het probleem is dat de hele telefoon lijn plat ligt omdat de ADSL kabel naar de SITECOM router gaat en de telefoon kabel gaat naar KPN router. Ik denk dat de KPN router ook de ADSL nodig heb om de telefoon het te laten doen maar ik wil juist de ADSL kabel in de SITECOM router hebben voor internet. Dat is het probleem kort samengevat. Sorry als ik je fout heb begrepen

bedankt voor de post

betekend het met deze firmware dat ik NAT 2 zou kunnen krijgen met de KPN?
Hoewel ik liever de sitecom gebruik kan ik natuurlijk die firmware wel gebruiken.

Zeker weten doe ik dat niet natuurlijk, maar ik ga uit van wel.

Zit me trouwens af te vragen of je niet gewoon een ander modem kunt gebruiken voor de kpn verbinding.

Heb veel providers gehad en een aantal werkte gewoon met een ouder modem wat ik al had liggen.
Met name Zyxel werkte erg goed met Demon, maar ook Qfast werkte erop.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan