Probleem met 2e router in mijn netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

cvh91

Gebruiker
Lid geworden
29 feb 2012
Ik woon in een huis met 3 huisgenoten en mijn kamer is op zolder; het verst weg van onze router. Ik heb daarom zeer matige ontvangst van het internet. Wel heb ik een kabel die vanuit onze router naar mijn kamer loopt. Hiermee heb ik wel snel internet. Nu heb ik van een kennis zijn oude router gekregen (Linksys WRT54G) om die aan die kabel te leggen zodat ik alsnog sterk draadloos internet heb op mijn kamer. Ik heb echter geen idee hoe ik dit moet installeren en beveiligen. Iemand die mij kan helpen?

Alvast bedankt.

Wat ik gedaan heb is de netwerk kabel in een van de 4 lanpoorten gestoken.
Dan in de setup van de router het draadloze netwerk op de gekende manier instellen (staat in de handleiding); liefst een ander (vrij) kanaal kiezen, een Naam voor je eigen "netwerk" kiezen, WPA2 aanvinken en sleutel kiezen (neem een lange ingewikkelde en zet die in een tekstbestandje op een usb stick. Dan ku je met copy-paste makkelijk de zelfde sleutel gebruiken), en de router is ingesteld.
Op je laptop naar je netwerk laten zoeken en na "verbinden met" je (op usb staande?) key invoeren en je bent on-line!

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan