Probleem met 5.1 set!

Status
Niet open voor verdere reacties.

coolmartin

Gebruiker
Lid geworden
9 nov 2001
Berichten
196
Hopeloos is dit!.. ik heb een nieuwe 5.1 set gekocht maar uit me centerbox komt geen geluid uit bij spellen, muziek, films enz..

Als ik bij creative surround mixer ga en ik doe luidspreker test dan doet hij het wel.. :confused: (maar niet in de creative player)

Wie o wie kan me helpen :( in windows en in creative staan ze gewoon op 5.1 ingesteld dus dat is het niet!

Mvg,
Martin de Lange
 
Een 5.1 gebruikt normaal nooit de centerboxen, tenzij je up mix gebruikt. Muziek is meestal gewoon Stereo, 2 boxen dus. Bij sommgie films die dolby surround ondersteunen werkt de centerbox wel (Films met de AC3 codec bijvoorbeeld). Voor spellen zullen er ook wel zat zijn die het ondersteunen.
 
Dat is het probleem juist... me centerbox doet het ook niet in spellen en films terwijl ik het wel goed heb ingesteld :confused:

Dvdtjes enzo er al ingegooit, nieuwe spellen geinstalleerd en goed ingestelt maar nog doet hij het niet terwijl hij het wel met de creative boxen test doet.

Zou haast zeggen dat die gene met het goede advies komt een beloning krijgt..

pff ben benieuwt.........
 
Hmm, heb je de nieuwste drivers van je geluidskaart al gedownload? Welke geluidskaart heb je?
 
Jah ook al gedaan.. zelfs op creative automatische software update gekeken die op de site te vinden is.

Geluidskaart: Creative 5.1 Live

Ik las iets over csmm dat je daar iets kan instellen maar ik weet niet waar je dat kan vinden bij me creative programma's.

Ben benieuwd wie het nu nog weet :(
 
En als je bij de Surroundmixer de instellingen op movie zet en dan een film afspeelt...?
 
Bij creative surround mixer kan je dat niet instellen.. alleen luidspreker test, instellingen (maar daar staat het niet bij) en onder heb je dan al die meters.. van microfoon enz..
 
Ik zit hier achter een pc zonder creative gedoe dus kan niet controleren waar die optie nu zit, maar via Google kwam ik dit tegen:

Selecteer Start >> Programma's >> Creative >> Creative Playcenter.

Klik op de "CMSS" knop ( of in de afspeelmodus: druk de 'CTRL' en de 'N'
tegelijkertijd in) en selecteer de 'Movie mode'

Selecteer Start >> Programma's >> Creative SB Live! >> Surround mixer >>
selecteer '5.1 speakers' in de luidsprekers selectie
 
Movie mode kon ik niet aanvinken maar ik kreeg alleen een heel klein venster met uit en aan.. daar heb ik "aan" aangevinkt en er komt nu in ieder geval geluid uit :thumb: !

Nu even kijken of hij het ook bij films enzo doet!

Ik laat het je zo snel mogelijk weten alvast bedankt!



:thumb: :thumb:
 
Ik weet het.. die andere kan weg.. ik heb daar een berichtje erover neergezet...

Ik kon u helaas niet mailen omdat dat niet bij u stond ingeschakelt.

Dit is de goede topic met het juiste antwoord. Ik zal de status ervan veranderen.

Mvg,
Martin
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan