Probleem met 7700

Status
Niet open voor verdere reacties.

Withaar

Verenigingslid
Lid geworden
8 apr 2001
Ik probrobeer de Nvidia software te installeren voor een GeForce 7700 (GeForce 2 GTS) krijg echter de volgende melding;

screenhunter01dec301029zm0.jpg

Iemand enig idee?

Ik heb deze versie gedownload van de site van Nvidia;

screenhunter01dec301040oe0.jpg

Oke bedankt, ga het proberen, is inderdaad een Asus kaart.

Volgens mij MOET je ff Geforce2 GTS intypen op PChelper.nl..

Daar vroeg iemand dit gister ook...

Ga naar www.driverguide.com en deze vind vervolgens (wel regisreren ff) 482 ondersteunde drivers voor je !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Dus... :eek:

Ga ik ook even proberen, want ook met de nieuwste drivers van Asus blijf ik het probleem houden op deze PC.

Wel eerst de chipserdrivers geïnstalleerd? daar zit de AGP driver ook in, zonder die, kun je ook geen videokaartdrivers installeren.

En waar vind ik die?
De PC is 6 jaar oud. De HD was (bijna) kapot en ik heb er een nieuwe ingezet en ben nu bezig alles opnieuw te installeren.
Heb diverse CD met drivers (natuurlijk niet voor XP want ook 6 jaar oud), alles al geinstalleerd (Win 2000 versies), maer ik kom niet echt verder.

't niet mijn PC en ik heb ook al gewoon beeld, in meen aan dat XP ook al drivers van Nvidia geinstalleerd heeft. Waar en hoe kan ik na kijken of er nog wel wat nodig is m.b.t. drivers.

Helaas

Stap 1 oke.
Reboot.
Stap 2. Nvidia en Nvidia WDM gekozen.
Reboot.
Stap 3. Zelfde fout melding...:confused:

Niet eerst de drivercleaner gebruikt?

Die wel gebruiken, om de restanten weg te halen, ook uit het register.

Overigens heb je het over een GeForce 7700, en in Everest staat een GeForce 2 GTS.

Eerst de VIA drivers geinstalleerd, daarna reboot en de cleaner gebruikt, daarna reboot en installatie van de Nvidia driver.

En het is toch (ook) een 7700;
screenhunter01dec301623wi0.jpg

Ik ga nog eens op zoek naar drivers bij Nvidia maar dat moet even wachten, hun site in (download) site is down voor onderhoud.

Laatst bewerkt:
Nou dan ben ik dus al klaar, die versie heb ik nu al.
Dacht alleen dat Nvidia nog wel resentere versies zou hebben, maar die werken dus niet op deze video kaart.

Het is een Gforce 2, daar werken oudere drivers prima op/mee, snap ook niet waarom er nu zo nodig de nieuwste voor gebruikt moeten worden, die voegen niets toe, op die oude kaarten.

Als er toch een driver gedownload moet worden, waarom dan niet meteen wat nieuwere driver? De ondersteuning is er, dus waarom niet?

Het is een Gforce 2, daar werken oudere drivers prima op/mee, snap ook niet waarom er nu zo nodig de nieuwste voor gebruikt moeten worden, die voegen niets toe, op die oude kaarten.

Betrof een PC waar gewoon alles helemaal nieuw op geinstalleerd moest worden, het leek me logisch de nieuwste drivers te gebruiken.

PC is al weer weg, maar de eigenaar kennende krijg ik die nog wel een keer weer en dan probeer ik die http://www.nvidia.com/object/winxp_2k_71.89.html er nog wel op te zetten.
Werkt nu ook goed dus heeft geen haast.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan