Probleem met aansturing twee monitoren, VGA & DVI

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kroontje81

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
1 feb 2007
Ik heb al een poosje een low-budget videokaartje in mijn systeem zitten. Dit is verder totaal geen probleem, hij doet alles wat ik wil, nou ja alles..... hij kan blijkbaar 'ineens' geen twee beeldschermen meer aansturen. Het gaat om een 3D Blaster GForce3 Ti 200, een AGP4x met 64MB kaartje. Hierop zit zowel een VGA als DVI uitgang op.

In het verleden heb ik naast mijn hoofdscherm, een Iiyama ProLite E431S (17"), eens een 15" scherm met behulp van de DVI naar VGA converter aangesloten. Dit werkte prima, maar de verschillende resoluties werkten niet lekker ontspannend en heb deze monitor snel weer weg gedaan.

Nu heb ik sinds vorige week een HP1740 (17") geleend van het werk om te kijken hoe het bevalt, alleen krijg ik mijn videokaart niet in staat mijn bureaublad uit te breiden naar mijn tweede monitor. Deze HP is eveneens aangesloten met behulp van die DVI naar VGA converter. Ik krijg wel gewoon beeld op beide monitoren, maar er is geen spoor te bekennen in de eigenschappen om iets te doen met deze monitor. Nu is het simpelweg gekloond. Ook het omwisselen van de monitoren op de videokaart had geen effect. Er is ook niets op de tv-out aangesloten.

Ik heb de nieuwste NVidia drivers geprobeerd en heb nu de originele drivers die bij de videokaart zaten geïnstalleerd. Ik heb UltraMon geïnstalleerd, maar helaas.... noppes.

Ik heb me een breuk gezocht naar oplossingen. Personen in mijn omgeving gevraagd, hun antwoord luidde altijd: "Zou gewoon moeten werken!". Joh, dat idee had ik ook, maar bij mij werkt het dus niet. Tijdens het zoeken naar een PCI-kaartje bij de lokale computerzaken kwam zelfs iemand met de opmerking dat mijn videokaart misschien niet eens 2x 17" kon aansturen? Lijkt me sterk (hij stuurt beide monitoren nu ook aan tenslotte, maar ok, heb ook nog nergens een PCI kaartje op weten te snorkelen, Marktplaats is mijn laatste redmiddel.

Wie o wie heeft hier de briljante ingeving en zie ik wellicht gewoon iets (verschrikkelijks stoms) over het hoofd? :)

Kun je toch allemaal instellen, in de nVidia, nView Desktop Manager, bij Desktop Management, en Desktops?

Als ik het kan instellen, had ik de vraag nooit gepost.. ;)

Nee, serieus.. Nergens ziet hij de extra monitor. Ik heb inmiddels de nieuwste drivers van NVidia weer geïnstalleerd, maar totaal geen effect. Ik snap er gewoon helemaal niets meer van. En heb dus wel op allebei de monitoren gewoon beeld, alleen dus gekloond :)

Bedankt!

Zet je cone uit.en maak er horizontal span van, bij beeldschermeigenschappen, instellingen geavanceerd, en je nVidia kaart.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan