Probleem met Acer Pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

Yordi

Gebruiker
Lid geworden
18 apr 2008
Berichten
28
Hallo mensen,

Ik zit met een groot, tot zeer groot probleem.

Een vriend van mij een Acer Aspire M5620 gekocht. Uiteraard met Windows Vista Home Premium.

Nu wil hij er Windows XP Professional opzetten.

Het probleem is dat hij een error geeft als Windows de bestanden heeft geladen.
Error: 0x0000007b (0xf78d2524) en nog een paar letters, maar volgens mij is dit het belangrijkste.

Ik heb al een tijdje rond gezocht voor eventuele drivers (In het begin op F6 drukken om raid drivers te installeren)

Deze zijn nergens te vinden.

Heeft iemand misschien een oplossing om toch Windows XP op deze pc te kunnen installeren?

Alvast bedankt.


Met vriendelijke groet,

Gaëtan van der Laan
 
Zitten er dan schijven in een array?"
Wat voor harddisk / harddisks zitten er in het systeem : IDE of SATA?
 
kijk eens of je in de bios iets ziet met S-ata en dat kan omzetten naar IDE :)
 
Hallo mensen,

Er zit een 500GB WesternDigital S-ATA schijf in.

Helaas is er geen mogelijkheid op het moederbord om een IDE schijven aan te sluiten.

Alleenmaar 4 sata aansluitingen en 1 floppy aansluiting. That's it.

Ik heb ook al in de bios gekeken voor een eventuele opstelling voor raid om die uit te schakelen. Dit is niet mogelijk...

Je kan niks selecteren ofzo...


Met vriendelijke groet,

Gaëtan van der Laan
 
Weet je ook welke type het is ?
 
Type hardeschijf en moederbord ? :)
 
Type hardeschijf en moederbord ? :)

Woow....

Het moederbord is in ieder geval een Intel type....

De hardeschijf is gewoon een S-ATA schijf van 500gb... of wil je daar het typenummer van (Dat heeft er volgens mij helemaal niks mee te maken)


Met vriendelijke groet,

Gaëtan van der Laan
 
Hallo mensen,

Ik zit met een groot, tot zeer groot probleem.

Een vriend van mij een Acer Aspire M5620 gekocht. Uiteraard met Windows Vista Home Premium.

Nu wil hij er Windows XP Professional opzetten.

Het probleem is dat hij een error geeft als Windows de bestanden heeft geladen.
Error: 0x0000007b (0xf78d2524) en nog een paar letters, maar volgens mij is dit het belangrijkste.

Ik heb al een tijdje rond gezocht voor eventuele drivers (In het begin op F6 drukken om raid drivers te installeren)

Deze zijn nergens te vinden.

Heeft iemand misschien een oplossing om toch Windows XP op deze pc te kunnen installeren?

Alvast bedankt.


Met vriendelijke groet,

Gaëtan van der Laan

Als er maar één schijf inzit heb je geen tierelier met F6 en Raid drivers laden van doen. Sterker nog, ik geloof niet dat er in het bios dan Raid staat ingesteld.
Ik denk dat je probleem eerder schuilgaat in het nodig hebben van SATA drivers.
 
Als er maar één schijf inzit heb je geen tierelier met F6 en Raid drivers laden van doen. Sterker nog, ik geloof niet dat er in het bios dan Raid staat ingesteld.
Ik denk dat je probleem eerder schuilgaat in het nodig hebben van SATA drivers.

Dat is nou net het probleem.

Je kan ze nergens vinden voor XP...

Ik heb al op internet gezocht, op de website van Acer...

Helemaal niks.


Met vriendelijke groet,

Gaëtan van der Laan
 
Ja, maar waarom schrijf je dan in je 1e bericht dat je op de F6 drukt om Raid drivers te installeren, da's helemaal niet aan de orde.

Heb je al bij Acer gekeken (chipset drivers)?
 
Laatst bewerkt:
Ja, maar waarom schrijf je dan in je 1e bericht dat je op de F6 drukt om Raid drivers te installeren, da's helemaal niet aan de orde.

Heb je al bij Acer gekeken (chipset drivers)?

Hallo,

Ik bedoelde daarmee dat het niet mogelijk was om via die optie (dus F6) de drivers te installeren....
Verder heb ik ook al naar de chipset drivers gekeken maar daar heb ik helemaal niks aan.

Dat is allemaal voor Windows Vista zelf, niet voor in de installatie van Windows XP. Het zijn tevens ook allemaal .exe bestanden.


Gr.

Gaëtan van der Laan
 
Laatst bewerkt:
als jij zelf goed heb gezocht dan zal dat idd. zo zijn. Dan is de meest logische conclusie dat het een van de apparaten is waarbij XP helaas niet meer mogelijk is en wel om de doodeenvoudige reden dat de fabrikant besloten heeft geen drivers voor het oudere OS te ontwikkelen.
 
Geen probleem ;)

Je zult alleen een xp cd/dvd moeten maken met geintegreerde drivers.

De drivers kun je in handige sets vinden op www.driverpacks.net
Op de site is meer dan voldoende uitleg aanwezig om te zien hoe je dit doet. :)

Je kunt eventueel ook werken met nlite ( www.nliteos.com ) om de cd nog verder te customizen :)

Het is in het begin wat zoeken en proberen maar het is dé manier om "vista only" machines van xp te voorzien !
 
Hallo mensen,

Hardstikke bedankt voor jullie uitleg!

Ik ga het eens proberen om zo'n cd te maken mét drivers... maar ik denk niet dat het gaat lukken vanwege de drivers van het moederbord die niet voor Xp te krijgen zijn.

Maar ik ga het proberen.
Als het niet lukt daar maar gewoon Windows Vista.

Nogmaals hardstikke bedankt.


Met vriendelijke groet,

Gaëtan van der Laan
 
Yordi , ik heb al enkele 'vista only ' hp's en acers volledig xp draaiend weten te krijgen met hulp van een xp disc met de driver packs !
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan