Probleem met ADMX file en GPO voor windows 7

Status
Niet open voor verdere reacties.

jorieke

Gebruiker
Lid geworden
7 okt 2010
Hallo,

Ik heb een nieuwe GPO met ADMX file gebruikt voor mijn windows 7 werkstations.
Nu probeer ik hier in te stellen dat ze standaard de (nieuwe) orginele windows 7 taakbalk krijgen.
Dit krijg ik helaas niet voor elkaar.
Hij start op met de oude taakbalk.

Heeft iemand voor mij een oplossing?

Misschien ook even duidelijk uitleggen stap per stap wat je gedaan hebt en waar.

Er heeft een bug gezeten in de toepassing van themes op windows 7 vanuit GPO's.
Is deze mogelijk van toepassing?
http://support.microsoft.com/kb/980628

maar wat MertensW zegt:
Welke policy heb je gezet
Welke ADMX file gebruik je ervoor
Wat is de gewenste uitkomst :)

Laatst bewerkt:
Ik heb zelf een policy gemaakt voor alle windows 7 gebruikers.
Hier heb ik een ADMX vanuit Microsoft gebruikt.
Ik heb de instelling: Klassiek menu start forceren heb ik uitgeschakeld.

Dit heeft alleen niet het gewenste resultaat.

Laatst bewerkt door een moderator:
Klopt dat die niet werkt, omdat Windows 7 daar niets mee doet.

http://technet.microsoft.com/en-us/library/ee617162(WS.10).aspx zei:
User Configuration\Administrative Templates\Start Menu and Taskbar\Force Classic Start Menu
This policy setting does not apply to Windows 7 because the Classic Start menu is removed.
Applicable to: Windows Server 2008, Windows Vista, Windows Server 2003, and Windows XP

Tip: beheer je policies in het engels, dan kun je namelijk veel meer info vinden als je op setting niveau zoekt

Bedankt voor de tip Ellasar,
Kan ik op een andere manier ervoor zorgen dat de taakbalk niet wijzigt??

Laatst bewerkt door een moderator:
Wat wil je dat er niet gewijzigd word. Want misschien moet je een theme vast gaan zetten (afbeeldingen van wat je bedoelt is misschien wel handig)
zelf ben ik een (policy)beheerder die wat meer vrijheid aan gebruikers zolang systeem zaken maar niet gewijzigd worden. Wat voor kleurtjes men gebruikt boeit me niet zolang ik maar bij eventvwr kan komen zeg maar :)

Hoi Ellasar,

Vanuit de directie wil men graag een uniforme instelling......
Mij maakt het verder niet uit welke achtergrond en kleurtjes ze gebruiken, maar ja....

Hoe kan ik een thema vastzetten?? Ik kan wel een thema instellen, maar gebruikers kunnen die op dit moment nog zelf wijzigen.

User Configuration\Administrative Templates\Control Panel\Personalization\Force a specific visual style or force Windows Classic
Moet je dan hebben en niet "Load Specific Theme" want die conflicteren. De laatste is namelijk voor 1 malig.
In de Force a specific... moet je dan enable kiezen en het pad naar het msstyle bestand.

Let dan wel op mijn eerste post want er heeft een bug in gezeten.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan