Probleem met afsluiten

Status
Niet open voor verdere reacties.

rubbels

Gebruiker
Lid geworden
1 jan 2011
Berichten
579
Hoi,

Ik heb een probleem met het afsluiten van mijn pc.
Als ik in het start-menu op afsluiten klik gaat alles goed, maar hij blijft hangen op het blauwe scherm waar staat: 'Windows wordt afgesloten'
De enige manier om de pc uit te zetten is met de aan/uit knop.

Weet iemand misschien een oplossing?

PS. Zie voor mijn specs ff bij mijn systeem.
 
Hi, dat gebeurt wel eens als er nog een progje draait wat windows niet kan/wil afsluiten. Vooral progjes die op de achtergrond meedraaien.. Denk bv aan sommige anti malware of chat software.
Heb je iets geïnstalleerd of op "altijd aan" / "starten als windows start" gezet, de laatste tijd?

Heb zelf deze ervaring met een (o.a. html) tekst editor. Die moet ik altijd handmatig snokken voordat de pc wil afsluiten...
Hoop dat je hier wat mee kunt... :)
 
Laatst bewerkt:
yep, zoals Solaris al zegt kan een programma dat nog actief is er voor zorgen dat je pc niet afsluit. Als je naar start - uitvoeren (of het vakje dat meteen boven start staat bij win 7) gaat en je geeft daar in msconfig gevolgd door enter. Dan kun je eens kijken bij startup wat voor programma's er geladen worden. Staat daar iets bij wat niet opgestart hoeft te worden? Dan die uitschakelen.

Let wel op: Je moet weten wat je doet, anders kan het vervelende gevolgen hebben.
 
Hoi,

volgens mij is het enige dat ik bij het afsluiten nog open heb staan mijn virusscanner en die standaard dingen van Windows.
Steam start wel vanzelf op, maar als ik ga afsluiten sluit ik Steam eerst handmatig af...
Kunnen die standaard dingen of mijn virusscanner dit ook veroorzaken?

PS. ik zal thuis nog ff kijken of er meer is dat nog openstaat...
 
Hier even een screen van wat ik krijg bij msconfig. Ik heb zelf geen idee wat goed is en wat niet, en wat ik kan uitschakelen en wat niet.
Ik hoop dat iemand me hiermee kan helpen...


msconfig.jpg
 
Gooi er maar eens even uit:

Pointerghost
Google update
steam

Mocht het geen soelaas bieden, dan die weer terugzetten
 
Bedankt! Ik zal het proberen.
Als ik het getest heb (een aantal keer ofcourse) zal ik laten weten of het goed is.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan