Probleem met afspelen van film vanaf Iomega prestige desktop HD 2 Tb

Status
Niet open voor verdere reacties.

Terminator1

Gebruiker
Lid geworden
24 jul 2011
Hello,

Ik heb enkele externe harddisks, waarop ik ondermeer kopies van mijn persoonlijke DVD collectie bewaar, zodat ik deze niet telkens moet meezeulen als ik een filmpje wil kijken. Tevens wil ik op deze manier m'n kostbare verzameling veiligstellen door m'n DVD's te sparen.

Mijn harddisk van 1,5 Tb is van het merk medion, en gebruikt het NTFS systeem met een clustergrootte van 512 bytes.

Ik heb onlangs een Iomega prestige desktop HD gekocht van 2 Tb, geformatteerd met NTFS. Deze heeft standaard echter een clustergrootte van 4k. (Ik vermeld dit ff om het plaatje compleet te maken, daar ik niet weet of deze informatie behulpzaam kan zijn bij het oplossen van mijn probleem).

De volgende eigenaardigheid doet zich echter voor wanneer ik een film op deze nieuwe HD plaats:

Als ik tijdens het afspelen van de film een deel wil skippen, loopt de film volledig vast.

Wanneer ik echter deze film terug overzet naar een andere drive, verloopt alles zoals het hoort, en kan ik terug skippen naar believen.

Heeft iemand van jullie soortgelijke ervaringen, of enig idee wat er mis kan zijn? :confused:

Dank bij voorbaat.

Re: Dono

Via windows media player, voorzien van de codec's van shark007.

Maar aangezien alles probleemloos verloopt indien ik de film naar een andere locatie verplaats, denk ik eerder dat het probleem 'm in de HD zit.

Ik heb hier vroeger nooit problemen mee ondervonden.:confused:

Nog steeds geen oplossing

Heb net bericht gehad van Iomega, volgens hen ligt het probleem bij de aansluiting van de drive (USB 3) op een verouderde poort (USB 2). :evil:

Ik heb echter ook 2 harddisks van het merk Medion met USB 3 aansluiting, die werken zonder het bovengenoemde probleem.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan