Probleem met afspelen wmv bestanden

Status
Niet open voor verdere reacties.

meloen82

Gebruiker
Lid geworden
14 mei 2001
Hoi Allemaal,

Sinds enige tijd heb ik problemen met het afspelen van wmv bestanden in windows media player 11. De webplayer (waarmee filmpjes in de browser worden afgespeeld) werkt wel naar behoren. Maar zodra ik een filmpje met de extensie .wmv probeer af te spelen in in de wmp 11 zelf krijg ik de volgende melding; "Het bestand dat u probeert af te spelen heeft een extensie (.wmv) die niet overeenkomt met de bestandsindeling. Afspelen van het bestand kan resulteren in onverwacht gedrag." Met als resultaat dat ie weigert het bestand af te spelen. Zelf denk ik dat de wmv-codec is beschadigd maar ik kan geen oplossing vinden voor dit probleem. Ik heb al;
- een codec-pack geinstalleerd (zonder resultaat)
- gechecked of wmv bestandeen zijn gekoppeld aan wmp (dit is volgens mij het geval)

Ik wilde wmp 11 opnieuw installeren maar het probleem is dat ik windows vista home premium gebruik. Ik kom er maar niet achter hoe ik het programma kan verwijderen en opnieuw installeren. Staat niet in de lijst van te verwijderen programma's en ook niet tussen "windows-onderdelen" (volgens mij). De download die microsoft aanbied via haar site is wel wmp 11 maar deze is alleen voor windows XP. Probleem dus.

Ik denk echter dat opnieuw installeren van wmp de enige oplossing is. Mijn vraag is dan ook; weet iemand hoe?? Andere suggesties om mijn probleem op te lossen zijn uiteraard ook welkom!!

Alvast bedankt

Groetjes Meloentje

Laatst bewerkt:
Mogelijk is het geen echt wmv-bestand maar een link naar een site. Sla het bestand eerst op als dat nog niet geval was. Vervang dan de extensie wmv door wmx. Waarschijnlijk is nu je probleem opgelost.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan