Probleem met animatie in applet

Status
Niet open voor verdere reacties.

GerritHoevers

Gebruiker
Lid geworden
27 dec 2011
Ik heb een probleem met de knop "animatie" in een applet bij een programma.
De applet start zonder problemen en tekent wat het moet tekenen.
Maar als ik op de knop "animatie" klik, krijg ik in JCreator een lange foutmelding, die begint met de regels:

Exception in thread "AWT-EventQueue-1" java.security.AccessControlException: access denied ("java.lang.RuntimePermission" "modifyThreadGroup")
at java.security.AccessControlContext.checkPermission(AccessControlContext.java:366)
at java.security.AccessController.checkPermission(AccessController.java:555)

Ik gebruik Java 7, JCreator onder Windows 7.

Wie kan me helpen?

Dit is de code, het werkt met de applicatie JavaLogo. Zoals gezegd, de code is goed, maar de knop animatie werkt niet goed:

Code:
import logotekenap.*;

public class Cirkels extends TekenApplet
{
   double stapGrootsteCirkel;

double stapverschil;

double maximumStap;

public void initialiseer()
   {
	   maximumStap = 5.3;
	   stapverschil = 0.5;
	   stapGrootsteCirkel = maximumStap - 2 * stapverschil;
	   maakAnimatieMogelijk();
   }

public void tekenprogramma()
	{
	   double stap;
	   String kleur;

penUit();
	   stap = stapGrootsteCirkel;
	   kleur = "rood";
	   while (stap > 0)
	   {
	   	  cirkel(stap, kleur);
	   	  if (kleur.equals("rood"))
	   	     kleur = "roze";
	   	  else
	   	  	 kleur = "rood";
	   	  stap = stap - stapverschil;
	   }
	}

public void cirkel(double stap, String kleur)
	{
		int teller;
		double straal;

straal = (360 * stap) / (2 * Math.PI);
		stap(-straal, 0);
		vulAan(kleur);
		teller = 1;
		while (teller <= 360)
		{
			vooruit(stap);
			rechts(1);
			teller = teller + 1;
		}
		vulUit();
		stap(straal, 0);
	}

public void animatie()
	{
		while (animatieLopend())
		{
			stapGrootsteCirkel = stapGrootsteCirkel + 0.04;
			if (stapGrootsteCirkel > maximumStap)
			   stapGrootsteCirkel = maximumStap - 2 * stapverschil;
			tekenOpnieuw();
		}
	}
}

Laatst bewerkt:
Mogelijk problemen als ik let op niet gekende info

1 => extends Applet of de TekenApplet moet er de extends Applet hebben
2 => Ik zie geen package dus staan de files los op de site let op alle classfiles moeten in zelfde dir staan ook alle extends
3 => denk ook permitions een Applet mag sommige code niet gebruiken anders dient die gesigneert te worden en in een package gestopt worden(maar dan geen applet kunnen zijn maar dan wel JFrame) anders krijg je wel een security warning en dit zal mogelijks het probleem zijn.

Iemand nog een idee? Het zit hem in ieder geval in een combinatie van JavaLogo met ofwel JCreator of de versie van Java die ik gebruik. Windows 7 of Windows XP geven beide dezelfde fout. Iemand ervaring met JavaLogo hier?

Dat is snel! Wat wil je in die rar hebben? En ken je JavaLogo? Want de crux zit in een combinatie, ik vrees met Java 7.

als ik dit bekijk mis ik TekenApplet nu wil ik ook weten hoe je die aanroept en waar deze zich op uw server/hosting zullen bevinden tov de webroot omdat er kleine wijzigingen kunnen zijn als de files niet in zelfde map staan ect.

public class Cirkels extends TekenApplet
{

In de map binnen Java waar de andere jar/files staan zit de tekenapplet.jar en in een andere map zit de map logotekenapplet. Die worden wel gevonden, dat is het punt niet. Als ik ook andere vragen op dit forum zie, denk ik dat JCreator 5 niet overweg kan met JavaLogo. Ik ga een oudere versie proberen ....

Opgelost!

Dank aan een ieder die meegelezen en meegedacht heeft.
Voor wie tegen iets dergelijks aan loopt: JavaLogo lijkt verouderd, om samen te werken met JCreator moet je downgraden naar versie 2.5 van JCreator en versie 1.3.1_11 van JDK. Dan werkt de boel. Ik ga in een ander topic verder over deze kwestie.

Groet, Gerrit

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan