probleem met array

Status
Niet open voor verdere reacties.

shadowcore

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
24 okt 2006
Hallo ik moet voor school een programma maken in c.
Ik heb een programma die een array heeft waar gegevens in staan. Via de scanf methode krijgt het programma een woord binnen. Dit woord moet dan in de array worden gezocht. Tot zo ver is het mij gelukt. Nu zit ik met hetvolgende probleem
Ik weet niet hoe ik een item uit een array moet verwijderen. Ik zal een voorbeeld geven met wat ik bedoel:
In de array[] zitten de volgende strings
array[1] = "test1"
array[2] = "test2"
array[3] = "test3"
array[4] = "test4"
Ik wil dan bijvoorbeeld "test2" uit de array hallen en ervoor zorgen dat de array weer goet aansluit.
Uiteindelijk krijg je dan de volgende array[]
array[1] = "test1"
array[2] = "test3"
array[3] = "test4"
Ik hoop dat ik hiermee genoeg informatie heb gegeven

Hallo ik moet voor school een programma maken in c.

als je dit simpel programma nog niet kan maken JE HEBT HET ZELFS IN SCHOOL GELEERD. zit je in de foute richting.

ik zou graag programmeeren op school, maar in die branche kan ik nu niet meer binnen.(of nog niet binnen) ik moet het allemaal zelf leren hier thuis en mijn vrije tijd er voor opofferen (omdat programeren , iets is wat ik wil kunnen. Jij krijgt het allemaal mooi uitgelegt met tekeneningetjes en schemas). , was dit jou geval had ik je met plezier geholpen.

doe je boek eens open, let eens op. ik zou graag in je plaats zitten.

Laatst bewerkt:
shadowcore: Hallo ik moet voor school een programma maken in c.

CanTBeaTme: als je dit simpel programma nog niet kan maken JE HEBT HET ZELFS IN SCHOOL GELEERD. zit je in de foute richting.

@ CanTBeaTme: Hij heeft het dus nog niet geleerd, bovendien is dit een forum waar je dus vragen mag stellen, niet iedereen is zo goed dat ze zichzelf 'Can't Beat me' kunnen noemen ;)

@shadowcore: Post de code die je tot nu toe hebt, dan kunnen we helpen

Het is niet meer nodig. Ik heb via een ander forum antwoord gekregen op men vraag. In ieder geval bedankt

Voor de duidelijkheid. Deze opdracht was wel voor school, maar was geen en ik herhaal GEEN huiswerk. Ik heb gekozen om deze opdracht te maken voor extra werk. Zodat ik beter wordt

extra werk... moet je die ook niet zelf maken dan? je kan toch wat stukjes code opzoeken en daar je antwoord in vinden? of des noods een tutorial raadplegen, zal het ook wel instaan, en mooi uitgelegt. dan snap je direct ook waar je mee bezig bent

waar is het forum dan voor. Die zijn er niet voor niks. Bovendien heb ik veel onderzoek gedaan over dit probleem Dus ik snap niet waarom jij je er zo over kan opwinden. Het was alleen een vraag om hulp. Ik ben niks aan het frouderen ofzo

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan