Probleem met Asus ENGTX460 DirectCU, denk ik..

Status
Niet open voor verdere reacties.

PeterLanda

Gebruiker
Lid geworden
31 okt 2010
Berichten
15
Hallo, Ik heb eeb Asus ENGTX460 DirectCU 2DI 1GD5 videokaart en ik heb wat problemen met deze kaart (tenminste, ik denk dat het probleem in de kaart verschuilt).

Ik heb in 2007 een computer gekocht die kapot is gegaan in Januari 2010.
Ik ben vorige week naar de computerzaak MyCom (vroeger Vobis) gegaan en zij zeiden dat het aan mijn Videokaart lag, waardoor mijn computer kapot is gegaan.

MyCom heeft mij aan de videokaart Asus ENGTX460 DirectCU 2DI 1GD5 gekoppelt en ik heb ook veel goede reviews gezien over deze kaart. Ik heb de computer dit weekend zelf in elkaar gezet en de computer start weer zoals hij zou moeten opstarten.

Het probleem is: Als ik iets wil uitvoeren (Internet, een driver installeren, PAINT:eek:)
Loopt mijn computer vast.
Ik heb ook een nieuwe voeding gekocht omdat mijn videokaart het anders niet kon hebben.
Mijn vraag is: Weet iemand wat mijn probleem is? Ik kan niets uitvoeren en dus ook niks installeren wat een probleem is omdat ik geen driver voor mijn videokaart heb.

bvd, Peter:d
 
Ook zonder videokaart driver zou je gewoon moeten kunnen werken, behoudens dan dat bepaalde functies en de resolutie enigszins beperkt zijn.

Je pc is kapot gegaan en MyCom heeft ter vervanging een nieuwe kaart geplaatst, begrijp ik dat goed?
Wat was de oude videokaart voor merk/type?
 
naja.. Ik moest zelf de videokaart en de voeding plaatsen.
Ik bracht mijn computer naar MyCom en na anderhalve/2 weken kreeg ik mijn computer en een videokaart in mijn handen gedrukt.
Mijn oude videokaart was een Nvidia GeForce GTS8800 ofzo :L
Maar die was doorgebrand.. tenminste dat zei MyCom.
 
Hmm, in dat geval kan het ook zo zijn dat de oude videokaartdrivers roet in het eten gooien. Aangezien die de nieuwe kaart niet ondersteunen.
Kan je de nvidia drivers proberen te verwijderen, wellicht lukt het zonder drivers wel de boel aan de gang te houden. Dan kan je daarna de nieuwste drivers downloaden vanaf de nvidia website.
 
Het probleem is dat ik helemaal geen opdracht kan uitvoeren.
Ik heb geprobeerd een nieuwe driver to installeren en mijn computer liep vast, hetzelfde geld voor internet. Probeerde internet to openen en mijn computer liep alweer vast!:confused:
Zou ik het ook via: Start > Uitvoeren kunnen doen? Antwoord niet alleen deze vraag maar ook de andere vraag bovenaan als je nog meer weet:)

P.S Waar kan ik die drivers vinden op mijn computer? Ik gebruik Vista op dit moment.
 
Laatst bewerkt:
De drivers staan gewoon tussen de andere programma's in het configuratiescherm.

Even uitgaande van mijn Windows 7:
Start Orb/knop klikken -> Configuratiescherm

In het Configuratiescherm:
Programma's (of als er zoals bij mij direct een 'linkje' staat) op het "Een programma verwijderen" linkje klikken.
Anders kan je het een schermpje verderop aanklikken.

Hopelijk is het een beetje duidelijk. De drivers staan in ieder geval vermeld waar alle andere programma's ook vermeld staan, zodat je ze kunt verwijderen.

Je zou inderdaad ook kunnen uninstallen via Start -> Uitvoeren, maar dan moet je het exacte pad weten naar de uninstaller.
Bij mijn broertje (enige met nvidia spul) is dit:
C:/Program Files/NVIDIA Corporation/uninstall/*
en dan zijn er 2 bestanden:
nvudisp.exe
nvuuninst.exe

Van die 2 lijkt mij dat je de laatste moet hebben, maar dat is een kwestie van proberen en kijken wat er wordt opgestart.

Veel geluk :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan