Probleem met Audio opnemen via diverse software zoals Fraps en Camtasia

Status
Niet open voor verdere reacties.

DarkEye

Gebruiker
Lid geworden
20 okt 2007
Hallo,

Als ik opneem met Fraps of Camtasia krijg ik geen of heel slecht geluid. :(

Ik denk dat ik de oplossing wel weet maar zoals je onder in het plaatje kan zien, kan ik geen Stereo-Mix aanklikken, mensen zeggen namelijk dat het de oplossing is voor slecht of geen geluid.
d1fb2.jpg

Vraag: Hoe zou ik in staat kunnen zijn om bij mijn audioprogramma "HD Audio capture ", Stereo-Mix aan te kunnen klikken

Alvast bedankt :thumb:

Laatst bewerkt:
Dat mixerpaneeltje ziet er helemaal wat eigenaardig uit. Ik vraag me af of je wel het juiste apparaat als opnameapparaat hebt geselecteerd. Het beste is, dat je de moeite neemt om deze handleiding door te nemen en dan speciaal het tweede deel, dat over problemen met opnemen van geluid gaat. Mocht de handleiding geen oplossing voor jouw probleem geven, vertel dan hier, waar het in de handleiding niet meer klopte met jouw sysyteem.

De handleiding heeft geen foutmeldingen gevonden.

Ik heb alles van het tweede gedeelte van de handleiding gedaan en er worden geen foutmeldingen gevonden.

helpplzwl2.jpg

Zou ik niet een andere audio-bestuurssysteem kunnen downloaden, misschien is deze al heel oud.

Laatst bewerkt:
Als je het nog niet gedaan hebt, download en installeer dan Everest Home Edition. Open het programma en noteer dan wat er wordt vermeld in het rechtervenster bij Multimedia, Windows Audio, doe hetzelfde bij Multimedia, PCI/PnP Audio en tot slot noteer je wat er wordt vermeld bij Moederbord, Moederbord en rechts Moederbordnaam. Zet die drie gegevens in je antwoord, dan kunnen we uitzoeken of je op dit moment wel de juiste driver voor je (onboard) geluidskaart hebt.

Gegevens

winhy5.jpg

Ik hoop dat je hier wat aan hebt, en nogmaals, hartstikke bedankt voor de hulp. ;)

Laatst bewerkt:
Tja, dat levert niet genoeg op. In je tweede post zag ik staan (in Everest): "Asus, other devices". Heb je inderdaad een Asus-PC en kun je daar type en nummer van vinden?

Je zou dan zelf op zoek kunnen gaan naar recente audiodrivers op de Asus-site.

a1bbsg6.jpg

Het is heel moeilijk om een download te pakken te krijgen op de ASUS-website. :confused:

Ga eens terug in Apparaatbeheer, zoals je liet zien in je twee bericht in dit topic. Ga met je muis op die regel staan van die driver HD Audio, klik dan rechts en kies in het submenu voor "installatie ongedaan maken". Negeer waarschuwingen of klik ze weg met OK. Sluit alle vensters en herstart je PC. Als de Wizard Nieuwe Hardware verschijnt, laat hem dan automatisch het juiste stuurprogramma opzoeken/installeren. Volg de aanwijzingen op het scherm. Waarschijnlijk moet je de PC herstarten.

Na de installatie ongedaan maken en het opnieuw opstarten, komt de wizard "nieuwe hardware" niet. :confused:

Edit: Na een 2e keer installatie ongedaan maken en opnieuw opstarten, kreeg ik "nieuwe hardware gevonden". Maar er kwam geen scherm voor het nieuwe audioprogramma. Ook zit de stereo-mix functie nog niet bij de audio-settings.

Wat er wel veranderd is:

b11oe4.jpg

Laatst bewerkt:
Mmm...ik weet het, je bent overal al eens wezen kijken bij geluid, maar nog één keer...;)

Open de (Windows) Hoofdvolumeregeling, meestal bereikbaar via een luidsprekericoontje in het Systeemvak van je Taakbalk, rechtsonder bij de klok. Zit het daar niet, ga dan naar Configuratiescherm, Geluiden en audioapparaten, tabblad Volume, klik op Geavanceerd in het vak Volume, waarna het venster van Hoofdvolume verschijnt.

Klik nu op Opties en dan Eigenschappen. Selecteer in het vervolgscherm, naast het woord Mixer, de juiste ingang van je geluidskaart, of, als dat bij jou mogelijk is, selecteer het bolletje voor Opnemen. Na één van deze handelingen, moet je het volgende scherm krijgen.

volopnwj9.jpg

Haal alle vinkjes weg, behalve die voor Stereo-mix en klik op OK. Je krijgt nu één volume-paneeltje Stereo-mix, zet een vinkje in het vakje voor Selecteren. Zet het volumeschuifje omhoog en verklein het paneeltje naar je Taakbalk. Open je opname-programma en probeer uit of het volumeschuifje van je Stereo-mix voldoende omhoog staat.

Laatst bewerkt:
Ik neem aan dat "Aux" hetzelfde is als "Stereo-mix"? Want ik zie nog steeds geen Stereo-Mix staan.
Probeerde weer op te nemen met Fraps maar ik kreeg heel slecht, ruizend geluid. Dit was precies wat ik eerst ook had. Ook met het programma Camtasia, dus het ligt niet aan het opname-apparatuur.

!!!!Bij het programma Camtasia had ik iets eigenaardigs ontdekt.
Ik wilde mijn volume testen, en had het op "Aux" staan.

Wat blijkt, er komt de hele tijd geluid uit en de balk gaat dan ook heen en weer.
Mijn microfoon zat op het moment van testen NIET in de computer en mijn volumeknop was uit.

aaapm8.jpg

Wat zou hier de oorzaak van kunnen zijn?

Laatst bewerkt:
Dat kan ik niet beoordelen, staat er niet ergens een speler aan op je PC?

Ga nu naar Configuratiescherm, Software, Programma's wijzigen of verwijderen. Zoek in de geinstalleerde software de regel op: "microsoft uaa function driver for High Definition Audio - adi 1986" of een regel die daar op lijkt, in ieder geval de driver voor je geluidskaart. Verwijder die software en herstart je PC. Als de Wizard Nieuwe Hardware verschijnt, klik je op annuleren, zonodig ook voor de tweede keer.

Ga nu naar de website Driver Zone en download en installeer de driver voor "Microsoft UAA Function Driver for High Definition Audio - adi 1986", herstart je PC (dat zal als afsluiting van de installatie sowieso moeten, denk ik).

Als dat is gelukt, ga dan weer de stappen af uit mijn voorgaande reactie. Kijk ook of de software van de driver een apart Configuratie Paneel heeft geinstalleerd, soms te zien aan een icoon in het Systeemvak naast de klok, soms met een aparte icoon in het Configuratiescherm.

Laatst bewerkt:
Ik had de hele audiodriver er afgehaald en vervolgens de driver van de link die jij me gaf gedownload.

Maar zover is zie, is er helemaal niks veranderd, en ik zie ook nog geen stereomix staan. :shocked:

Maar ik vroeg ook of je wilde kijken of je soundsystem misschien een apart Control Panel heeft. Heb je dat opgezocht?

Aldi 1986 komt als Audio voor in de Lenovo PC's, heb jij er zo een? Zo niet, wat is dan het merk en het type(nummer) van je PC?

Heb jij in het voorpaneel van je PC kast een ingang voor de microfoon en voor de hoofdtelefoon?

Heb je bij de PC indertijd niet een aparte CD met drivers gekregen?

Laatst bewerkt:
Het is gelukt:

1. Heb nieuwe koptelefoon gekocht, die andere was stuk.

2. Heb mijn drivers geupdate met het type dat bij "stuurprogramma stond".

3. Stereo-Mix aangeklikt en NIET de microfoon gebruikt, want als je met Fraps record kan je of de gameplay sound, of als je je microfoon erin doet alleen jou stem. Het is niet zo dat je terwijl je je microfoon er in heb zitten, je de gameplay sounds opneemt en je mic., Je moet een keuze maken.

Toch hartstikke bedank voor je hulp Boeing ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan