• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Probleem met automatisch verplaatsen regels

Status
Niet open voor verdere reacties.

marcel31281

Gebruiker
Lid geworden
30 okt 2015
Beste Forumleden,

De bedoeling is dat de ingevulde gegevens op het 1e blad automatisch worden overgenomen op het onderhoudsrapport.
Uiteraard in de juiste cellen op het onderhoudsrapport.

Nu had ik al een formule die dat voor mij doet, alleen kom ik niet verder als 3 cellen die hij overneemt. Ik snap niet wat ik fout doe waarom het niet werkt.

Daarnaast wil ik nog een optie inbouwen dat de datum overgenomen word uit de geselecteerde cel op het 1e blad.

En er is mij gevraagd of de adresgegegevens ook automatisch van het 1e blad kunnen worden overgenomen.

Alvast bedankt voor het meedenken

Bijlagen

Uw uitleg is voor u waarschijnlijk duidelijk maar voor mij niet.

De waarden "Etage Afdeling Kamernummer Serienummer Reg nr. Klant Omschrijving" moeten automatisch worden overgenomen op het onderhoudsrapport (blad sentida) in de juiste cellen.

De bedoeling is dat ik de eerste cel, in dit geval Etage selecteer en dan moet de gegevens automatisch overgenomen worden op het onderhoudsrapport (blad sentida).

Daarnaast ben ik op zoek naar een handige oplossing om op Blad 1 (totaal overzicht) het adres van de klant ergens in te vullen, maar tegelijkertijd moet deze ook op het onderhoudsrapport (blad sentida) komen te staan.

Daarnaast wil ik de datum die in rij B word ingevoerd ook automatisch laten overnemen op het onderhoudsrapport (blad sentida)

De bedoeling is dat monteurs zo weinig mogelijk zelf hoeven in te vullen, en dus een hoop vaste gegevens alvast ingevuld worden, mijn leidinggevende kan alle data uit ons ERP sysyteem halen en wil deze op het 1e blad plakken.

Laatst bewerkt:
Ik weet niet of dit de bedoeling is maar dit is al een klein stukje...
Code:
[FONT=Verdana,Arial,Tahoma,Calibri,Geneva,sans-serif]Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
  If Not Intersect(Target, Columns(3)) Is Nothing Then
    With Sheets("sentida")
      .Range("I7:I9") = Application.Transpose(Target.Resize(, 3))
      .Range("I10") = Target.Offset(, -1).Value
    End With
  End If
End Sub
[/FONT]

Bedankt Jack,

Dit is inderdaad wat ik bedoel, en het werkt super :thumb:

Nu nog uitzoeken hoe ik de andere problemen kan oplossen:rolleyes:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan