Probleem met automatische update

Status
Niet open voor verdere reacties.

Willilliam

Gebruiker
Lid geworden
18 apr 2005
Ik heb nu al een tiental keren de updates KB928367 en KB928366 geïnstalleerd, en toch blijft mijn computer telkens zeggen dat "de updates klaar zijn voor installatie", waarna ik ze zogezegd opnieuw moet installeren.

Als ik check op updates via de site (http://www.update.microsoft.com/microsoftupdate/v6/default.aspx?ln=nl), krijg ik daar eveneens de boodschap dat ik beide updates nodig heb. Opmerkelijk is dat er ook bij staat dat ze beiden 0 kB groot zijn.

Heeft er iemand een oplossing?

Met dank.

Ik meen me te herinneren dat de oplossing is om de Automatishe update tijdelijk uit te zetten van Windows. Dan Handmatig naar Windows Update Site te gaan en daar beide updates installeren. Ook al staat er 0 kb dan gewoon installeren. Hij ziet dan dat ze al op de PC staan als download en zal vermoedelijk direct beginnen met installeren.

Als dit klaar is voor de zekerheid de PC even opnieuw opstarten en dan kun je automatische updates weer aanzetten.

Ik heb nu al een tiental keren de updates KB928367 en KB928366 geïnstalleerd, en toch blijft mijn computer telkens zeggen dat "de updates klaar zijn voor installatie", waarna ik ze zogezegd opnieuw moet installeren.

Als ik check op updates via de site (http://www.update.microsoft.com/microsoftupdate/v6/default.aspx?ln=nl), krijg ik daar eveneens de boodschap dat ik beide updates nodig heb. Opmerkelijk is dat er ook bij staat dat ze beiden 0 kB groot zijn.

Heeft er iemand een oplossing?

Met dank.

Kijk eens bij: Start --> configuratiescherm --> software. Vink het vakje updates weergeven aan. Staan ze hier tussen? Verwijder ze dan en probeer ze na een reboot, opnieuw te installeren.

- @ D2Freak: ze staan daar helaas niet tussen.
- @ mikeo: ik versta die site niet.

Laatst bewerkt:
Je kunt een tool downloaden bij MS. De site die ook gaf stond wat meer uitleg over en ook de tool.

Probleem kan zitten in het feit dat er na de update weer een oude versie van een bestand wordt geinstalleerd.

Ik zou dus de tool eens proberen en daarna even via de Windows Update site de updates opnieuw downloaden.

Directe link naar de tool
http://www.microsoft.com/downloads/...33-0343-4EE4-B0C4-97BD16967A09&displaylang=nl

Het is een kweste van proberen denk ik of dit werkt en uiteraard op eigen risco.:)

Vreemd. Als ik bestand "KB928366-KB929729-KB928367-Cleanup-x86.exe" download, zie ik een zwart kader voor een fractie van een seconde, en daarna gebeurt er niks meer. :shocked:

Vreemd. Als ik bestand "KB928366-KB929729-KB928367-Cleanup-x86.exe" download, zie ik een zwart kader voor een fractie van een seconde, en daarna gebeurt er niks meer. :shocked:

Bedoel je tijdens de download of tijdens de uitvoer. Het is maar een klein bestand dus download is direct klaar. Net even getest en downloaden gaat goed. Uitvoeren kan niet niet aangezien ik Vista gebruik en dit probleem niet heb.

Bij de uitvoering. Downloaden gaat wel prima.

Ik vermoed dat hij iets verwijderd en dat gaat zo snel dat het lijk of er niets gebeurt.
Probeer gewoon nu nog eens de updates te downloaden en installeren.

Na zoeken op internet kan ik zeggen dat het met .NET te maken heeft. Het kan zijn dat deze gerepareerd moet worden of dat niet alle servicepacks zijn geinstalleerd waardoor je deze problemen kunt krijgen.

Via deze link krijg je veel info en stappen die je kunt proberen. Wel in het engels dus even opletten als je iets download je de nederlandse versie download.

http://www.eggheadcafe.com/software/aspnet/30333667/update-will-not-install-.aspx

Bijna onderaan staat een stuk Update will NOT Install (KB928367) - Joe Moor die je misschien als eerste kunt proberen. Waarschijnlijk als je deze update gefixt hebt de andere ook goed gaat omdat beide te maken hebben met .NET.

Dat is gelukt, maar nu heb ik hetzelfde probleem met een andere update, namelijk KB928366, die ik ondertussen reeds 3 keer "succesvol geïnstalleerd" heb. :rolleyes:

Allez, we zijn toch al van 2 naar 1 gegaan. Da's al een verbetering.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan