probleem met autoradio

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jeroen Kampioen

Gebruiker
Lid geworden
24 feb 2003
Goedemorgen computerliefhebbers,

Wellicht een wat vreemde vraag, maar ik hoop dat er hier iemand is die ook verstand heeft van autoradio's.

Ik heb vorige week een LG autoradio CD/MP3 gekocht. Het geluid is prima, alleen mijn ietwat beperkte boxen kunnen maar weinig bass aan. Toen ik de bass wilde verstellen, bleek dit echter onmogelijk! Volgens de beschrijving kan de bass versteld worden door een aantal keer te volumeknop in te drukken. Achtereenvolgens komen dan de opties 'volume-bass-treble-balance-fading' te voorschijn, die dan versteld kunnen worden. Echter, als ik dat doe verschijnen alleen de opties 'balance-fading-volume', dus niet bass en treble!

Ik heb me laten vertellen dat een autoradio bestaat uit een stukje software die onder meer de bass en treble instellingen regelt. Er zou een fout zitten in deze software, waardoor de genoemde opties niet verstelbaar zijn. Wie kan dit bevestigen, of heeft andere vermoedens over de oorzaak van dit probleem?

Hartelijke groet,
Jeroen.

Waarschijnlijk kan je bepaalde voorkeuzen maken wat betreft de geluidsinstelling.
BV POP, ROCK, KLASSIEK, enz
Onder die voorkeuze zal ook de keuze staan dat je het handmatig wilt instellen.(bij mij heeft die keuze de naam (trebble-bass).

Mvg Patrick

Als je radio een week oud is, en dit blijkt niet te functioneren zal de verkoper dit terug moeten nemen. Anders had hij dit bij de verkoop dienen te melden.
Een verborgen defect gaat terug naar de fabriek.

Het bleek toch een EQ instelling te zijn. Dank voor jullie antwoorden, het probleem is opgelost volgens een methode die 'patrick't schetst.

Jeroen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan