Probleem met Avast Free Anti virus

Status
Niet open voor verdere reacties.

Marske

Gebruiker
Lid geworden
14 aug 2007
Berichten
5
Hoi, Vandaag kreeg ik op mijn laptop de melding dat Avast was "stopgezet", want het programma was instabiel.
Ik werd geadviseerd om op de knop Herstel te klikken, maar dat werkte niet. Ook klikken op "Programma starten"werkte niet.
Toen heb ik opnieuw Avast Free gedownload (nog niet uitgepakt). Internet uitgeschakeld en eerst geprobeerd het oude Avastprogramma te verwijderen via Configuratiescherm. Dat lukte niet, ik kreeg de melding: Avast setup Fatal Error: "C:\Program Files\Alwil Software\ Avast5\setup\part-setup_ais-557.vpx"
Toen dacht ik: ik ga gewoon het nieuwe Avast programma uitpakken en dan overschrijft/herstelt het zich zelf wel. (meestal doen ze dat).
Maar dat lukte niet, ik kreeg dezelfde foutmelding.
Nou heb ik pas geleden Avast Free op m'n (nieuwe) pc gezet,en dat was helemaal goed gegaan. Dus ik slim en denk: ik kopieer het programa vanaf de pc op een stick en dan installeer ik het op m'n laptop.
Maar ook dat geeft dezelfde foutmelding.
Ik heb al jaren tot tevredenheid Avast op zowel laptop als pc.
Heeft iemand hier een oplossing voor?
 
Hallo Eric,

Ik ben niet echt heel digibeet, maar toch wel 'n beetje. Kan ik "gewoon"naar Program Files en dan de delete knop gebruiken???
(Mij is geleerd dat ik dat ALTIJD via Configuratiescherm moest doen... dus ben beetje bang of het goed gaat...)
Ik ga het morgen proberen.
Alvast dank! Marske
 
Ok, ik denk dat je Avast! al iets te ver in de war hebt gegooid om het nog op de normale manier te deinstalleren. Overigens moeten dat soort programma's bijna altijd met internetverbinding verwijderd worden. Probeer dit eens, lees wel eerst even de gebruiksaanwijzing:

http://www.avast.com/uninstall-utility

Uiteraard aanmelden als (een) Beheerder. Ook voor het downloaden, want verschillende Gebruikers hebben verschillende Bureaubladen.
 
Laatst bewerkt:
Hallo Eric,

Ik ben niet echt heel digibeet, maar toch wel 'n beetje. Kan ik "gewoon"naar Program Files en dan de delete knop gebruiken???
(Mij is geleerd dat ik dat ALTIJD via Configuratiescherm moest doen... dus ben beetje bang of het goed gaat...)
Ik ga het morgen proberen.
Alvast dank! Marske
Hallo Marske,

Het klopt dat je programma's normaal via Software verwijderd.
Maar dat heb je al geprobeerd.
Dus als Avast niet meer actief is zal het wel lukken om de map "Alwil Software" te deleten.
Het aloude RegCleaner doet het nog steeds.
Daarmee kun je via twee wegen geïnstalleerde software verwijderen.
Wel zowel de install en het programma zelf als administrator uitvoeren in de nieuwere versies van Windows.

Denk dat de link van TheKnight ook het varkentje wel zal wassen.
 
Laatst bewerkt:
Opgelost!

Dank voor de reacties!
In verband met vakantiedrukte is het er niet eerder van gekomen, maar vanavond had ik tijd. (Ik heb door ervaring geleerd dat je nooit "effe snel" iets met de pc moet denken te kunnen doen...:rolleyes:)
Ik heb aswclear op het bureaublad geïnstalleerd, opgestart inveilige modus en Avast verwijderd.
Daarna Avast weer op de laptop gedownload en geïnstalleerd.
Alles gelukt!
Dank jullie!!
 
Ok, ik denk dat je Avast! al iets te ver in de war hebt gegooid om het nog op de normale manier te deinstalleren. Overigens moeten dat soort programma's bijna altijd met internetverbinding verwijderd worden. Probeer dit eens, lees wel eerst even de gebruiksaanwijzing:

http://www.avast.com/uninstall-utility

Uiteraard aanmelden als (een) Beheerder. Ook voor het downloaden, want verschillende Gebruikers hebben verschillende Bureaubladen.

Ik zit ook met Avast. Als ik de link aanklik dan krijg ik een melding dat het niet lukt en start vanuit veilige modes. kan iemand me stapgewijs aangeven hoe ik dit doe?
Opstarten vanuit veilige modes en dan naar dit programma om avast eraf te halen?

Ik heb programma dus niet op het bureaublad plaatsen..
 
@Mnb: Gaarne eigen vraag maken. Inbreken/meeliften is niet toegestaan en tevens is dit topic niet aktueel meer.
Deze sluit ik nu.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan