het gaat om de cd/dvd driver, die doet of deed het niet meer en moest ik filters verwijderen. in zoverre ik nog kan herinneren had ik een lower filter verwijderd en een upper filter. vervolgens moest ik dus mijn pc oppnieuw starten en vanaf dat moment kreeg mijn monitor geen signaal meer, ik heb ook alle kabels ervan nagekeken of het daar aan lag.
ik kan zelf even de site niet meer vinden waar ik die info had gevonden om dit te doen maar ik heb op een andere site volgens mij hetzelfde gevonden:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\ControlSet001
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\ControlSet002
of
*
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\ControlSet001
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\ControlSet002
2.
Klik op het plusteken [+] bij CurrentControlSet of bij de ControlSet-vermelding met het laagste nummer. In het tweede voorbeeld hierboven is ControlSet001 de juiste vermelding.
3.
Klik op het plusteken [+] bij Control.
4.
Klik op het plusteken [+] bij Control.
5.
Klik op het plusteken [+] bij Class.
6.
Zoek de volgende sleutel en markeer deze in het linkerdeelvenster van de Register-editor. (De nummers kunnen erg op elkaar lijken, dus let op dat u de juiste sleutel selecteert. U kunt de juiste sleutel ook op een andere manier zoeken: markeer Class, en kopieer en plak de sleutel eronder in het venster Zoeken, dat u kunt openen via de opdracht Zoeken in het menu Bewerken in de Register-editor.)
*
{4D36E965-E325-11CE-BFC1-08002BE10318}
7.
Wanneer de sleutel is gemarkeerd, ziet u in het rechterdeelvenster meerdere sleutels, waaronder LowerFilters en UpperFilters. Markeer LowerFilters en druk op Delete (Del) op het toetsenbord. Er verschijnt een bevestigingsdialoogvenster waarin wordt gevraagd of de waarde moet worden verwijderd. Klik op Ja om de waarde te verwijderen.
8.
Herhaal deze procedure voor de waarde UpperFilters door UpperFilters te markeren, op de toets Delete (Del) op het toetsenbord te drukken en op Ja te drukken om opnieuw te bevestigen dat de waarde moet worden verwijderd.
9.
Sluit de Register-editor af.
10.
Start de computer opnieuw. Als het goed is worden de optische stations herkend en zijn deze beschikbaar voor gebruik.