probleem met beeld

Status
Niet open voor verdere reacties.

sjonnoh

Gebruiker
Lid geworden
15 feb 2009
Ik had vandaag gezocht naar een probleem om mijn drivers weer goed te laten werken want er zat een uitroepteken bij. toen ging ik op zoek naar een oplossing en had toen als oplossing gevonden dat ik bepaalde filters moest verwijderen en vervolgens mijn pc moet opnieuw starten. toen ik dit deed merkte ik dat mijn monitor geen signaal meer van mijn computer kreeg, hoe kan ik dit probleem oplossen, aangezien ik de cd van mijn monitor waarschijnlijk nog ook niet kan installeren??

Je schrijft "kreeg". Heeft je monitor nu dan weer wel signaal van de PC?

Welke drivers van wat praat je over?

Welke filters heb je dan verwijderd (hoe, waar?)

Was het in eerste instantie een probleem van de drivers van je video?

Het moet een ander probleem zijn. Heb je achter je computer gekeken of hij niet in je moederbord videokaart zit, dan in je PCI-E/AGP/PCI slot zit?
Als je je computer opstart gebruikt de videokaart nog niet de drivers die benodigd zijn, dat doet ie pas bij het laden van windows. Dus dan is het best raar dat ie niet opstart, tenzij je videokaart broken is.

het gaat om de cd/dvd driver, die doet of deed het niet meer en moest ik filters verwijderen. in zoverre ik nog kan herinneren had ik een lower filter verwijderd en een upper filter. vervolgens moest ik dus mijn pc oppnieuw starten en vanaf dat moment kreeg mijn monitor geen signaal meer, ik heb ook alle kabels ervan nagekeken of het daar aan lag.

ik kan zelf even de site niet meer vinden waar ik die info had gevonden om dit te doen maar ik heb op een andere site volgens mij hetzelfde gevonden:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\ControlSet001
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\ControlSet002
of
*
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\ControlSet001
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\ControlSet002
2.
Klik op het plusteken [+] bij CurrentControlSet of bij de ControlSet-vermelding met het laagste nummer. In het tweede voorbeeld hierboven is ControlSet001 de juiste vermelding.
3.
Klik op het plusteken [+] bij Control.
4.
Klik op het plusteken [+] bij Control.
5.
Klik op het plusteken [+] bij Class.
6.
Zoek de volgende sleutel en markeer deze in het linkerdeelvenster van de Register-editor. (De nummers kunnen erg op elkaar lijken, dus let op dat u de juiste sleutel selecteert. U kunt de juiste sleutel ook op een andere manier zoeken: markeer Class, en kopieer en plak de sleutel eronder in het venster Zoeken, dat u kunt openen via de opdracht Zoeken in het menu Bewerken in de Register-editor.)
*
{4D36E965-E325-11CE-BFC1-08002BE10318}
7.
Wanneer de sleutel is gemarkeerd, ziet u in het rechterdeelvenster meerdere sleutels, waaronder LowerFilters en UpperFilters. Markeer LowerFilters en druk op Delete (Del) op het toetsenbord. Er verschijnt een bevestigingsdialoogvenster waarin wordt gevraagd of de waarde moet worden verwijderd. Klik op Ja om de waarde te verwijderen.
8.
Herhaal deze procedure voor de waarde UpperFilters door UpperFilters te markeren, op de toets Delete (Del) op het toetsenbord te drukken en op Ja te drukken om opnieuw te bevestigen dat de waarde moet worden verwijderd.
9.
Sluit de Register-editor af.
10.
Start de computer opnieuw. Als het goed is worden de optische stations herkend en zijn deze beschikbaar voor gebruik.

Het is erg dom om niet gehinderd door enige kennis van zaken zomaar in je register te gaan prutsen.
Je hebt echt geen flauw benul wat je precies gedaan hebt en wat de consequenties zijn, en het heeft je alleen verder van huis gebracht.

Met wat geluk zou je een herstelpunt kunnen terugzetten van vóór jouw geklooi, en kunnen we je van daaruit weer verder op het goede spoor helpen met het uitroepteken.
Probeer dat maar eens.

even een vraag, als je nou je computer opnieuw start en op F8 frukt, dan kom je als het goed is op de modus om bepaalde keuzes te maken. als ik nou op: laatste bekende modus, weet nou niet precies of het zo genoemd werd, gaat, kan het dan zo wezen dat het beeldscherm weer zal gaan doen??

(en ja ik weet dat het dom is wat ik heb gedaan, maar ik heb altijd op zulke info tot nu toe kunne vertrouwen

Laatst bewerkt:
Ja, maar beter is nog te gaan naar een datum van vóór de registeraanpassingen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan