probleem met beeldscherm Acer laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

edvandiggelen

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
16 aug 2011
mijn laptop start normaal op, als ik mijn laptop voor een kwart open functioneert hij voor 100%. Maar....als ik hem verder openzet dan verdwijnt het beeld (zie het dan alleen nog donker). Sluit ik PC aan op extern beeldscherm dan functioneert eea volledig. Experts raadden mij aan de inverter te vervangen, dat heb ik inmiddels gedaan. Maar het probleem blijft onverkort bestaan.

Is er iemand die mij verder kan helpen?

Hallo

Geen vermelding ouderdom of typenr.

Controleer of de stekkers v/h t.f.t paneel nog korrekt "volledig" zijn ingeplugd in het motherboard.

Indien dit een al iets oudere "acer laptop" mocht zijn , en de connectoren zijn goed ingeplugd ....

Is het enige nog resterende , een defekte "kabelboom" .

Het punt waarop deze graag defekt gaan , is in het scharnier zelf.

Een mogelijke goedkope bron om deze aan te schaffen : e-bay .

http://shop.benl.ebay.be/i.html?_nk...cer+tft&_osacat=0&_trksid=p3286.c0.m270.l1313

Sommige beschikken ook nog over een schakelaartje om de stand v/h scherm te bepalen (open/dicht)

Of uw laptop dit bezit ???

Mits je dit symptoom krijgt als het scherm voor meer dan 1/4 wordt geopend kun je dit schakelaartje zo goed als zeker uitsluiten.

Peter

Laatst bewerkt:
Het is toch geen Acer Aspire 3810tz
Want dat heeft mijn vader en die heeft hetzelfde probleem, veel heeft geen zin ook niet terugbrengen.

Laatst bewerkt:
Beste Peter,

Bedankt alvast voor je reactie!

Het betreft een Acer 6930G, de laptop is nu zo goed als 2,5 jaar oud.

Het probleem doet zich voor als de laptop tot 1/4 geopend wordt, als ik daarna heel langzaam het scherm iets verder open klap, wil ik nog wel eens heel even beeld houden. Zodra ik het scherm echter voor meer dan de helft open, valt de backlight weg en heb ik enkel nog heel donker beeld. Ik ben zelf niet heel technisch, maar die kabelboom klinkt wel logisch. Het lijkt mij idd iets in de bekabeling die het lichtsignaal doorgeeft, in het moederbord zitten de kabeltjes allemaal goed ingeplugd, deze heb ik allemaal nagekeken nadat ik de inverter heb vervangen.

Ik ben zelf niet zo technisch dat ik zelf zo'n onderdeel kan/wil vervangen, want wil het liefst niet teveel rommelen in mn laptop. Dus is het voor mij meer de vraag of het de moeite waard is dit te laten repareren bij een laptop van 2,5 jaar oud, met een aanschafwaarde van E. 700?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan