probleem met beeldscherm

Status
Niet open voor verdere reacties.

meulenhof

Gebruiker
Lid geworden
21 jul 2005
Berichten
49
Heb een fujitsu siemens scaleo van 4 jaar oud. Het orginele beeldscherm (crt) werd een paar weken terug wat donkerder. Dit werd steeds erger totdat het scherm pikzwart werd.

Een tweede hands crt gekocht (IIyama vision master 452) en het werkte perfect. Ik was erg blij want met dit beeldscherm werken spelln e.d. veel sneller.

Echter vorige week werd ook dit scherm een stuk donkerder. Zelfs op de lichtste stand is hij erg donker. Drivers e.d. werken correct. Ik heb ook de printplaat van het beeldscherm er even uit gehad, aangedrukt en zo, maar niets helpt.

Wie weet raad.
 
Zoals ik het begrijp, verbranden je monitors langzaam.
Om snel een inzicht te krijgen wat er aan de hand kan zijn, zou ik mijn systeem laten testen op PC Pitstop.
Je moet je éénmalig registreren maar dan krijg je een vrij gedetailleerd overzicht van alle onderdelen van je PC.
 
pitstop uitslag

Krijg een heleboel informatie maar overall geeft hij aan dat er geen problemen zijn.
 
Ik heb geprobeerd op de support-site van Fujitsu Siemens te zoeken naar oplossingen. Maar Scaleo als type-aanduiding is niet voldoende. Er kan nog achter komen C, E of EV. Misschien is het handiger als je zelf gaat speuren daar. Probeer er ook achter te komen of er recente stuurprogramma's voor je grafichse kaart te downloaden zijn.
Want ik zou niet weten wat er precies aan de hand is met die twee monitoren.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan