Probleem met beeldschermstuurprogramma

Status
Niet open voor verdere reacties.

keesfilius

Gebruiker
Lid geworden
5 jan 2007
Berichten
289
Sinds enige tijd loopt mijn computer regelmatig vast. Er blijft een volledig wit scherm staan, computer doet niets meer. Soms wordt dit voorafgegaan door een moment dat de computer op niets reageert (muis, toetsenbord), vervolgens knippert het beeld even (kort moment een zwart scherm) en verschijnt de volgende melding in een tekstballon aan de taakbalk:

"Beeldschermstuurprogramma reageert niet meer en is hersteld.
Beeldschermstuurprogramma AMD driver reageert niet meer en is hersteld".

Hierna kan ik weer verder en enige tijd later loopt de computer helemaal vast en houd ik een wit scherm over. Ik kan dan alleen nog hard afsluiten en opnieuw opstarten.

Ik heb gisteren de nieuwste driver voor mijn beelschermadapter (AMD Radeon HD5670) geïnstalleerd. Dacht dat het probleem daarmee opgelost was, maar vandaag weer hetzelfde probleem.

Besturingssysteem Windows 7 64 bit.

Wie weet raad?

Groeten,
Kees
 
Na een tip op een ander forum, net de beeldschermadapter in apparaatbeheer verwijderd en daarna de driver opnieuw geïnstalleerd. Nu afwachten of dat helpt.
 
Helaas, zojuist drie keer achter elkaar een gestreept of een wit beeld. Kan het een hardware probleem zijn?
 
Ik heb de driver voor de AMD Radeon HD5670 verwijderd en gebruik nu een paar dagen de standaard VGA grafische driver. Tot nu toe geen problemen, dus lijkt het aan de AMD driver te liggen. Ik had de nieuwste driver geïnstalleerd. Hoe kom ik nu aan een de "oude" driver?
 
Merk en type moederbord?
Indien de drivers daarvoor niet jofel zijn draaien die voor de grafische kaart ook niet lekker, heb zelf de laatste driver voor een AMD grafische kaart en nergens last van.
 
Heb een overzicht van het moederbord bijgevoegd. Bekijk bijlage SiSoftware Sandra.docx

Gebruik deze pc al 4 jaar zonder dit soort problemen. Het is ineens begonnen. Weet niet of die driver geupdate is (gebeurt niet vanzelf denk ik). Ik heb pas de nieuwste driver geïnstalleerd nadat ik het probleem had ondervonden.
Als je googelt op dit probleem dan zie je dat veel mensen dit probleem hebben. Echte oplossingen heb ik niet gevonden. Het blijft meestal bij het installeren van de nieuwste driver.
 
Hallo

"Gebruik deze pc al 4 jaar zonder dit soort problemen. Het is ineens begonnen."

Controleer zoals reeds eerder is vermeld of alles wel zuiver/stofvrij is ...

Normaal gezien zou deze p.c. in deze 4 jaar reeds eerder zuiver moeten zijn gemaakt , maar je weet maar nooit ... en met deze symptomen .

Peter
 
De pc is schoon, ik heb deze zomer de harde schijf vervangen en toen alles schoongemaakt.

De AMD-driver 14.9 heb ik eerder al gedownload en geïnstalleerd. Probleem was daarmee niet verholpen. Zoals gezegd heb ik die driver weer verwijderd en gebruik nu al een week de standaard VGA-driver, tot nu toe zonder problemen.
PC is in de tussentijd meerdere keren aan en uit geweest, dus gereboot. Ik zou nu de AMD-driver 14.9 weer kunnen installeren en afwachten of het goed gaat. Het uitvallen gebeurt zeer onregelmatig.

@Lange Pier Bedoel je met de tweede link (http://support.amd.com/en-us/downloa...s 7 - 64) de optionele download? Die had ik niet eerder gezien en weet ook niet wat die doet. Is dat in plaats van de normale 14.9?
 
De eerste link is de chipsetdriver en de tweede is die voor de grafische kaart en dat is de 14.9 en i.p.v. maar gewoon de laatste niet beta.
 
Ik heb zojuist de chipsetdriver geïnstalleerd. Daarna gereboot maar windows startte niet meer op. Hard uitgeschakeld en opstartherstel toegepast. Daardoor installatie van chipsetdriver ongedaan gemaakt.
Is het zinvol/slim op de chipsetdriver nogmaals te installeren?
 
Ik heb inderdaad de oude driver eerst verwijderd, sterker nog die is nog steeds verwijderd, ik gebruik de standaard VGA-driver.

In de logboeken kan ik niet veel ontdekken wat duidt op een probleem met 14.9 (weet ook niet goed waar ik naar moet zoeken).
 
Ik heb zojuist driver 14.4 geïnstalleerd. Afwachten hoe het beeldscherm zich gedraagt.

Na installatie kreeg ik direct de melding dat er een nieuwere driver beschikbaar was met het advies om die te installeren. Niet gedaan natuurlijk. Wordt die driver normaal automatisch bijgewerkt? Voor zover ik weet heb ik daarover eerder geen meldingen gezien.
 
Hi,

Word niet automatisch aangepast, pas als jij een update aangeeft (klikt)

AMD catalyst 14.4 werkt voor mijn he radeon 5700 het beste, 14.9.1 crashen al mijn games op!

Succes
 
Magnetron, bedankt voor de bemoediging. En Lange Pier bedankt voor de hulp. Ik meld mij weer als het mis gaat.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan